Wpis z mikrobloga

@JAVAtar: Tak. To jest właśnie mój pomysł żeby zrobić kurs. Obiektowość będzie się rozciągać przez kilka rozdziałów, ale podstawy na wstępie. Więc pierwsze programy od razu będą zorientowane obiektowo (nie wysokiej jakości kod, ale żeby czytelnik wiedział jak programować) Bo jeżeli nauczy się myślenia o obiektach to później (tak sądzę) będzie wygodnij przyzwyczaić sie do kodzenia. Nie, że zna sie podstawy składni i wtedy obiektowość na 200 stron
  • Odpowiedz
@rotflolmaomgeez: Co proponujesz? Ta obiektowość to będzie max 4 strony a4 (przynajmniej ta początkowa) więc niesądze żeby to było tak dużo. Tak jak wspominałem będę rozszerzał obiektowość by czytelnik miał czas przyzwyczaić się do niej.
  • Odpowiedz
@JAVAtar: tak robią w każdej książce i w każdej uczelni (jeżeli chodzi o C++) a ja te kilka lat wstecz chciałbym uczyć się w taki sposób jak właśnie postaram się opisać (czyli przyzwyczaić się do obiektowości a nie pisać przez 2-3 miesiące C z klasami...). Zresztą jeżeli ktoś będzie znał C to też skorzystałby że od razu jest obiektowość
  • Odpowiedz
@fasadin: zwykle kursy wtrącają na początek minimum które pozwala pisać programy - int, cin, cout, if, while i systemową pauzę lub getchar. Możesz później doprecyzować czym tak naprawdę są - bo i tak masz przewidziane w kursie, ale zadania "na sucho" z klas i obiektów to raczej nie jest dobry pomysł.
  • Odpowiedz
@trustmix: tak byłby darmowy. Zapewne robiłbym to gdzieś na blogu bo nie znajdę czasu na video tutoriale. Chcę pisać dwie lekcje (może i dwa rozdziały) w tygodniu. Także rozdziały nie będą długie. Coś na wzór tutaj (tylko to jest bardzo testowe. Dziś na szybko sklecone, ale chyba przeniose się na inny portal) http://fasadin4p.blogspot.nl/ takze jest to jeszcze nie czytelne (taki szkic, więc i polszczyzna nie jest na wysokim poziomie (
  • Odpowiedz
@JAVAtar: po co CI wiedziec od razu o destruktorach i algorytmach ;o To tak jakbys napisal ze nie mozna uczyc sie C#/javy/pythona (mocno obiektowe jezyki) bo najpierw trzeba poczytac o algorytmach i Garbage Collectoru
  • Odpowiedz
@Dowisetrepla: tak rekurencja tez jest w spisie tylko nie w tym ;D Proste gry beda od samego poczatku. Najważniejsze w tym kursie będą zadania (zastanawiam się też czy gdzies wpleść githuba i moglbym robic codereview w razie w jakby ktoś chciał). Na pewno będzie można mnie pytać o zadania i na pewno w każdym rodziale będą trudniejsze zadania (przynajmniej sie postaram) bo od teorii nikt się nie nauczył zawodu :)
  • Odpowiedz
@fasadin: Ja chętnie pomogę.
Tym bardziej jak będziesz robił bardziej zaawansowane poradniki, przykładowo o booscie, async, refleksji, wzorcach, czy metaprogramowaniu.
Co do zmiany strony to proponuję po prostu githuba, ewentualnie jak będziesz umieścić to jako stronę to https://pages.github.com/
  • Odpowiedz
@fasadin:

kurs programowania w C++ od laików

bo w programowaniu najważniejsze jest ręczne zarządzanie pamięcią i egzotyczne konstrukcje typu ostream& operator<< (ostream&, const char*)


ale zaczynanie od obiektów ma sens
  • Odpowiedz
@fasadin: i po co chcesz to pisać? Nie dość, że jest pierdyliardy kursów, tutoriali w każdej formie to są także książki, których jest pierdyliardy w sklepach i na różnego rodzaju chomikopodobnych półkach...
poza tym - te Twoje ciagłe "że", "że" i raz jeszcze "że" są #!$%@?ące (stylistyka i interpunkcja też jakieś podupadłe) :c
Zamiast gównokursu, który chcesz napisać i nie napiszesz nic, czego by nie znaleźć w dokumentacji i książkach
  • Odpowiedz
@CzasNaPopcorn: nie słuchaj @CzasNaPopcorn ("nie napiszesz nic, czego by nie znaleźć w dokumentacji i książkach o inżynierii" - ja #!$%@?ę, to jest właśnie to, o czym marzy każdy początkujący: grzebać w dokumentacji ( ͡° ͜ʖ ͡°) ), jeśli ma być to kurs dla naprawdę początkujących to zaczynanie od obiektów ma sens; jeśli będziesz pokazywał od ogółu (co to jest obiekt, co można z nim zrobić,
  • Odpowiedz
@bambosze_babuni: czytaj uważnie, a dane Ci będzie rozumieć treść wypowiedzi, a nie pojedyńczego zdania. Napisałem, że lepszym rozwiązaniem byłoby np. relacjonowanie iteracji produkcyjnych aplikacji, którą kolega mógłby zaprojektować, zaimplementować, może pokazać troche TDD, a nastepnie rozszerzać - zgodnie z zasadami OOP. Kursy są nudne i jest ich multum. Mniej jest za to ciekawych relacji z tworzenia specyfikacji, projektowania/projektowania interfejsów na jej podstawie, implementacji i testów.
Zgodnie z duchem OOP - projekt, prototyp i pokazanie gotowego produktu, a następnie rozbudowa, rozszerzenie o nowe funkcjonalności; będzie dużo bardziej ciekawe i praktyczne.

Dodatkowo taka relacja pokaże czy kolega chcący pisać kurs wie o czym pisze, bo teoria to jedno, a praktyka to drugie. O ile napisanie kursu na podstawie dokumentacji i książek jest proste (co widać po nieskończoności wyników wyszukiwania), o tyle stworzenie wymagającej i sporych rozmiarów aplikacji, zgodnie z założeniami, które narzuca paradygmat - dla osoby bez doświadczenia już nie jest.

Zatem najciekawszą opcją będzie rozpoczęcie relacji z produkcji oprogramowania. Zebranie specyfikacji i cała gama innych czynności określających funkcjonalność, projektowanie interfejsów, klas, powiązań klas i obiektów, przepływu itd. zależnie od metodologi stworzenie prototypu czy zestawów testów i implementacja na
  • Odpowiedz