Wpis z mikrobloga

  • 2047
Mireczki mam dla Was świeżutkie #coolstory i #logikarozowychpaskow w najczystszej postaci. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Podróż pociągiem ze znajomymi na linii Kraków-Poznań o 5:17.
Wchodzimy do przydzielonego wagonu na bilecie, szukamy miejsca. Okazuje się ze na jednym z naszych miejscach siedzi dziewczyna, która na pewniaka twierdzi że to jej miejsce. Standardowo jak to bywa w takiej sytuacji prośba o pokazanie biletu, no i faktycznie mamy to samo miejsce. Trudno, pewnie wina systemu, cos nie pykło i przydzieliło te same. Dziewczyny stwierdziły, że pójdą wyjaśnić sytuację do konduktora. My rozsiedlismy się wygodnie w fotelach, bo zaraz pociąg ma ruszyć i można iść w kimę. Dziewczyny wracają i po koleżanki minie widzę że ma niezłą bekę. Okazało się, że laska ma kupiony bilet na wczoraj, a pociąg zaraz rusza xD Prosi nas o szybka pomoc w ściągnięciu walizki i biegnie do wyjścia. I teraz uwaga punkt kulminacyjny sytuacji, esencja #logikarozowychpaskow.


  • 122
  • Odpowiedz
@El_Duderino: bez przesady mogła otworzyć drzwi tuż przed blokadą, konduktor mógł się akurat odwrócić albo olać - jeśli nigdy nie doświadczyłes spotkania z konduktorem który ma wywalone na swoje obowiązki to chyba rzadko jeździsz pociągami
  • Odpowiedz
@adisz2: Chyba w czasach zaraz po PRL. Dzisiaj im grozi odpowiedzialność karna, szczególnie po tej katastrofie kolejowej kilka lat temu. Teraz to "chyba", "gdyby". Skoro tak, to proszę - napiszcie skargę na konduktora tego pociągu.
Przecież nie może olewać swoich obowiązków w tak rażący sposób.
A najlepiej udowodnijcie, że konduktor to olewus. Poważne oskarżenie.
Co jest bardziej prawdopodobne? Że konduktor olewa swoje obowiązki i naraża się na odpowiedzialność karną, a
  • Odpowiedz
ja takich konduktorow spotykam na co dzień,dlatego mnie to nie dziwi, ale ok wg Ciebie nie ma wątpliwości - op kłamie dla atencji xD


@adisz2:
Tak, na co dzień spotykasz konduktorów, którzy ryzykują pracą i kłopotami prawnymi. Ty chyba nawet nie zdajesz sobie sprawy, po co oni tych gwizdków używają. Wiesz dlaczego?
Ponadto chciałbym wiedzieć, co zrobiłeś z tym nieprofesjonalizmem pracowników PKP.
  • Odpowiedz
@aski: nie, nie może. Niewykorzystane bilety w pkp można zwrócić jedynie dokonując wcześniejszej rezygnacji (chyba do 15 minut przed odjazdem pociągu) - w kasie albo przez www w przypadku biletów internetowych.
  • Odpowiedz
@El_Duderino: Nie musisz mi wierzyć, serio ;) co nie zmienia faktu, że tak jest. Są to relacje na nieco krótszych trasach, ale i tu konduktor ma obowiązek wyjść na stacji, popatrzeć, gwizdnąć itd. Uwierz mi, że prawie za każdym razem, gdy jadę olewają sprawę na wielu stacjach. No i ostatecznie, proszę skończ z tym protekcjonalnym tonem (co prawda świadczy on tylko o tobie, ale jest dodatkowo nieprzyjemny w odbiorze dla
  • Odpowiedz
  • 1
@mirka_wykopkova: ostatnio sam zwracałem bilet i czytałem regulamin pkp ic, który jest troszkę nieprecuzyjny w tej kwedtii. na pewno może np gdy kasa biletowa była nieczynna. ogólnie zwrot jest możliwy, ale nie taki prosty. trzeba go robić na drodze reklamacji.
  • Odpowiedz
@El_Duderino: ale co ma piernik do wiatraka?

Tak, na co dzień spotykasz konduktorów, którzy ryzykują pracą i kłopotami prawnymi.

Tak, na co dzień spotykam takich konduktorów. Czy ryzykują czymś to jest dla mnie nieistotne.
  • Odpowiedz
  • 5
#!$%@? kiedys z dwoma kumplami musielismy skakac z jadacego pociagu na peron bo #!$%@? sie nie zatrzymal, a wy piszecie ze sie nie da albo ze maszynista by sie zatrzymal jakby widzial w lusterku walizkle xd no pewnie
  • Odpowiedz
@aski: właśnie to samo miałam ostatnio, reklamowałam, ale odrzucili z informacją:

W związku z nadesłanym wnioskiem uprzejmie informujemy, że nie możemy dokonać zwrotu za niewykorzystany bilet XXX z uwagi na brak rezygnacji z biletu.

Wyjaśniamy, że podstawą do zwrotu za niewykorzystany bilet internetowy jest realizacja rezygnacji z biletu poprzez system e-IC. W razie odstąpienia od umowy przewozu (rezygnacji z podróży) należy w systemie dokonać rezygnacji, korzystając z przycisku "Rezygnuj" nie później niż 15 min przed odjazdem pociągu. Gdy nie jest możliwe rozwiązanie umowy przewozu za pomocą systemu e-IC, to dokonanie rezygnacji Podróżny powinien uzyskać na bilecie poprzez odpowiednie poświadczenie pracownika PKP Intercity, stanowiące podstawę do dokonania zwrotu. Potwierdzenie można otrzymać na stacji miejscowości wyjazdu w terminie ważności
  • Odpowiedz
@El_Duderino: a ty odwracasz kota ogonem ;) dyskutujemy o możliwości zaistnienia takiej sytuacji, a ty z gwizdkiem wyskakujesz... to o czym tu dyskutować ;) zaraz będziesz opowiadał o czapce konduktora i dlaczego peron był śliski.

Ale dobrze, żeby zaspokoić twoją chęć uzyskania odpowiedzi - gwizdek jest sygnałem odjazdu. Tak na zdrowy rozsądek. Teraz powiedz mi po co była ci moja nieprofesjonalna odpowiedź potrzebna. Czyżbyś był konduktorem, lub krewnym takowych i
  • Odpowiedz
@adisz2: Znowu nie odpowiadasz. Jakie odwracanie kota ogonem? Ja się chce dowiedzieć, czy ty masz pojęcie, o czym piszesz.

Czyżbyś był konduktorem, lub krewnym takowych i chciał zabłysnąć wiedzą odchodząc od meritum tematu? :)


Argumentum ad personam. I to jest prawdziwe odwracanie kota ogonem. Ale proszę mi udowodnić tę
  • Odpowiedz