Wpis z mikrobloga

@matju: Nie da się ekspercie od optymalizacji podatkowej. Powiem Ci jak się może skończyć na przykładzie np. Tesco.

1. Tesco Polska buduje halę.
2. Wynajmuje przestrzeń handlową usługodawcom i pozwala im wieszać na podstawie zawieranych umów loga swoich firm na budynku i wewnątrz niego.
3. Jedną z firm jest "Tesco Tabaco Polska". Które wynajmuje 10m2 powierzchni celem sprzedaży papierosów. Umowa przewiduje wywieszenie olbrzymiego logo z napisem "TESCO" na hali.
4. Inną firmą jest firma "Krowa 1 sp. z o.o." sprzedająca artykuły spożywcze. Firma ta wynajmuje od Tesco Polska całą halę w której sprzedawana jest żywność (i
  • Odpowiedz
@maniac777: Ale jako, że z biznesem masz chyba niewiele wspólnego nie wiesz jak to się skończy. Otóż po takiej akcji:
1. Jest nagonka społeczna i obroty wszystkiego co ma w nazwie TESCO spadają o 15%.
2. Tesco przestaje być rentowne w Polsce (w sumie to już nie jest ale to byłby gwóźdź do trumny).
  • Odpowiedz
@matju: Taka nagonka społeczna jak wyprowadzanie zysków w postaci opłat licencyjnych za logo czy inną "własność intelektualną" w celu obniżenia podstawy opodatkowania? :) Litości.

Poza tym można mówić co najwyżej o rozgłosie (darmowa reklama?), a zakupy gdzieś robić trzeba.
  • Odpowiedz