Wpis z mikrobloga

Źródełka: https://github.com/PsichiX/Kaiju (na dniach dojdzie readme z opisem, bo póki co ważniejsze skończyć to szybko ;p)

Tworzenie kompilatora Kaiju idzie o dziwo sprawnie - w dzień napisałem generator drzewa AST (abstract syntax tree) i konwersję do PST (program syntax tree), a od jutra robię konwersję PST do Iasm (ʘʘ)

Zdaje się, że będę miał język skryptowy na Global Game Jam gotowy o dużo, dużo wcześniej, więc zdołam też przygotować sobie bindingi do SFML-a ( ͡ ͜ʖ ͡)


#kaiju #gamedev #programowanie #globalgamejam #intuicio
PsichiX - Źródełka: https://github.com/PsichiX/Kaiju (na dniach dojdzie readme z opis...

źródło: comment_NCDzQPdqZ6yCV8XoVF2q3HgtOQJoE7nW.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • 0
@PsichiX: Robisz ten język w jakimś celu czy edukacyjnie? Jakiego generatora lexerów/parserów używasz?

I czemu nie Visual Studio? CLion jeszcze rozumiem, ale Code Blocks? :-)
  • Odpowiedz
@GwnBrz: W jakimś celu :)
Nie używam generatorów, jedyną pomocą jest libka PEGTL do tworzenia reguł jako struktury templatek i tym dalej parsuję tekst, który też sam konwertuję do AST i każdy kolejny etap.
  • Odpowiedz
@PsichiX: Jak w dzień napisałeś AST i w dzień PST to może rzeczywiście nie ma sensu, ale obczaj sobie taki duet programów lex i yacc, to są takie najpopularniejsze, odpowiednio, generator lexerów i generator parserów. Programy generują kod w C na podstawie gramatyki języka :-).
  • Odpowiedz
  • 3
@PsichiX: Już nie beta, ale w praktyce nie wiem jak działa. Słyszałem pozytywne opinie i jeżeli jest tak samo dobry jak pozostałe produkty JetBrains to warto spróbować.
  • Odpowiedz