Wpis z mikrobloga

Mireczki, potrzebuję pomocy. Chcę wykorzystać UnoJoy do obsługi przycisków oraz potencjometrów ale mam problem ze zwykłym operowaniem właśnie na tych przyciskach. Chciałbym po prostu wiedzieć jak zrobić aby po naciśnięciu guzika on był klikany na przykład 5 razy z przerwami co sekundę?

Próbowałem ifami na tych zmiennych do których przypisywane są wartości ale coś nie poszło.

http://pastebin.com/vFDDSWgk

#arduino #programowanie #elektronika #unojoy
  • 9
  • Odpowiedz
@AlcoMatt: tylko nie rozumiem gdzie miałbym ją umieścić i jak, chcę sprawdzić warunek czy przycisk jest kliknięty, jesli tak to faktycznie kliknięcie wykonuje się 5 razy i to jest właśnie przekazywane przez unojoy.
  • Odpowiedz
@Adikson3: No więc kod wyglądałby częściowo jak tutaj https://www.arduino.cc/en/Tutorial/Button a w funkcji przycisku trzeba by było zrobić coś takiego (mniej więcej)

for (int i = 0; i < 5; i++){
send 1;
delay(1000);
}

nie wiem jak się obsługuje tą bibliotekę i te send to tylko taki przykład lecz kod w podobnej postaci powinien zadziałać, nie jetem ekspertem więc poczekaj jeszcze na porady innych.
  • Odpowiedz
@AlcoMatt: przykładowo "controllerData.l1On = !digitalRead(10);" odbiera wartość z pinu 10, jeśli dostanie sygnał to wtedy wykonuje się polecenie które śle to do komputera. Próbowałem zrobić if(!digitalRead(10)) i tam dalej przypisywać controllerData.l1On HIGH albo LOW ale to nic nie dało, jedynie dziwne zachowanie przycisków.
  • Odpowiedz
@AlcoMatt: dobra, mam to :P Może w dość oporny sposób to zrobiłem ale zrobiłem. Dopiero funkcja "setControllerData(controllerData);" wysyła polecenie o statusie przycisku, dlatego po każdej zmianie trzeba aktualizować stan bo samo to się nic nie zrobi :P Nie wiem czy to jest poprawne czy nie no ale działa ;)
  • Odpowiedz
@AlcoMatt: dokładnie tak :P W sumie od wczoraj głowiłem się jak to zrobić i w końcu taki przebłysk geniuszu (słabego ale geniuszu) ;) I dzięki tej bibliotece będę miał wszystko w jednym miejscu do sterowania :P Gdybym nie potrzebował osi to dalej arduino by udwało klawiature i by było o wiele łatwiej.
  • Odpowiedz