Wpis z mikrobloga

Mirki mam problem. W domu w którym mieszkam jest internet z EE i od ostatnich kilku dni coś ewidentnie się #!$%@?ło. Mam taki filter adsl który jest podpiety do wejścia na telefon i do niego podłączam router. Wszystko jest ok, patrzę na pingi - spoko. A jak włączam jakąś stronę to pingi od razu po 2k i strona włącza się po dwóch minutach. Wie ktoś może w czym problem? Router to EE brightbox router 1 #internet #uk #ee #komputery
  • 23
  • Odpowiedz
@Karol4722: Nope, przynajmniej w śmierdzącej cebulandii na biedaneostradzie jest tak, że telefon jest podłączony przez filtr, a router bezpośrednio do linii. Tak działa technologia ADSL. Sprawdź, czy przypadkiem nie podłączyłeś routera przez filtr.
  • Odpowiedz
@Karol4722: Jak podłączyłeś pod "adsl" i tak tragicznie działa to na 90% wina linii. za daleko od centralki albo słabo skręcona gdzieś po drodze. Pozycz router od kogos zeby sprawdzic albo od razu wal po technika
  • Odpowiedz
@Karol4722: zawsze mozesz otworzyc gniazdko i przecinajac kab od routera wpiac sie bezposrednio w zlacze / kabel w gniazdku. Jak nie masz telefonu stacjonarnego to filtr i tak nie jest potrzebny bo tylko do odfiltrowania tych częstotliwości służy.
  • Odpowiedz
@Karol4722: Odkręć te dwie śrubki w gniazdu i zdejmij ostrożnie osłonkę (to się face plate nazywa). Tym samym odepniesz całe okablowanie wewnętrzne w mieszkaniu, które może zakłócać działanie linii. Pod tą osłonką jest gniazdko (test socket), do którego wepnij bezpośrednio router. To jest bezpośrednie zakończenie linii telefonicznej. Sprawdź jakie masz teraz prędkości. Jak znacznie lepsze niż poprzednio, to znaczy że okablowanie w domu masz #!$%@? i zakłóca pracę DSLa.
  • Odpowiedz
@Karol4722: Czy router jest na pewno podpiety do wlasciwego wyjscia na filtrze? Nie podpinasz czasem routera do wyjscia przeznaczonego na telefon? Jezeli nie, to zrob jeszcze jedna rzecz: wepnij router do test socket bezposrednio, bez filtra. Jezeli nic sie nie zmienia, to problem jest albo w zewnetrznej sieci (wlacznie z gniazdkiem, do ktorego sie wpinasz - ono takze nalezy do sieci zewnetrzenj, ktora zarzadza BT Openreach), albo sam modem jest zepsuty
  • Odpowiedz
@Karol4722: Ok, rozumiem. No to cumplu tak jak pisalem. Jezeli nawet po podlaczeniu do test socket bez filtra masz takie same niskie predkosci, to musisz dzwonic do swojego operatora, czyli EE. Oni zapewne przeprowadza Cie telefonicznie przez jakis proces rozwiazywania problemow, ale jak im powiesz, ze jestes wpiety routerem w test socket (czyli odlaczyles wszystko, co mozesz miec podpiete w domu i laczysz sie bezposrednio z linia od BT) i nadal
  • Odpowiedz