Wpis z mikrobloga

@rvnow: Wiesz coś na temat tego turnieju i zwyczajów panujących wśród programistów? Jak ludzie przygotowują strategie botów? Starają się odwzorować strategie z mety czy raczej dają botom wolną wolę?
@lol_nope: Nieźle. Przed sekundą dowiedziałem się o istnieniu BWAPI, super sprawa jak ktoś chce się pobawić w tworzenie AI. Ja się nie pobawię.

@MrocznyBrokul: Nieprawda, przecież można z całą pewnością powiedzieć, że każda gra jest inna. A to, że programiści starają się nauczyć program wykonywać pewne ruchy właśnie wcale nie oznacza, że nie mamy już do czynienia ze sztuczną inteligencją. Weź na przykład to, co napisała @Rozamunda - danie sieci neuronowej zbioru treningowego w postaci "nagrań" gier najlepszych graczy poskutkowałoby przecież właśnie wyuczeniem przez algorytm podstawowych zachowań - choćby ciągłe wypuszczanie statków po surowce
@o-o_i: Nauczenie programu jakiejś strategii, a wpisanie tej strategii w program to dwie różne rzeczy. Co z tego że każda gra jest inna jeśli bot po prostu przeskakuje if po if-ie aż natrafi na instrukcję pasującą do aktualnej sytuacji. Chociaż pewne uproszczenia na pewno są wskazane. Wątpię żeby ktokolwiek chciał czekać aż program nauczy się np zbierać surowce.
@MrocznyBrokul: Napiszę jak ja bym się za to zabrał. Wiem, że w turnieju bierze udział gotowy bot, którego celem jest wygranie gry, czyli, zdaje się, zniszczenie bazy przeciwnika. Jak można opisać, jaka ma być reakcja automatu na działania wroga? Ja to widzę jako pewną funkcję z aktualnego stanu gry (przez stan gry rozumiem wszystkie dostępne w danej chwili informacje - ile ma dostępnych surowców, jakie struktury wybudował, jak dużą ma armię,
@MrocznyBrokul: Wszystkie AI jakie kiedykolwiek stworzyliśmy bądź stworzymy są próbą odwzorowania albo przewyższenia ludzkiej inteligencji. Tak się zazwyczaj definiuje AI, więc odwzorowywanie strategii jak najbardziej się do tego zalicza. Co z tego, że jest to w cholerę ifów? Bardziej skomplikowane rzeczy jak deep learning czy inne takie to też ify :)

@Rozamunda: @o-o_i: Przejrzałem pobieżnie kod źródłowy najlepszego (chyba) do tej pory stworzonego bota Tscmoo, który wygrał ostatnie AIIDE