Wpis z mikrobloga

Mirasy i Mirabelki, jest sprawa. Mojej Mamie marzy się aparat - lustrzanka. Możecie polecić mi coś fajnego? Nie znam się na tym kompletnie, wiem tylko, że ważny jest obiektyw. Mama nie zna się na fotografii, cyka sobie fotki zwykłą cyfrówką, ale marzy jej się robienie zdjęć "z rozmazanym tłem", więc podejrzewam, że do tego jest jakiś obiektyw specjalny (albo i nie?). Co do kwoty jaką mogę przeznaczyć, to oczywiście jak najmniej ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale tak myślałem do 3k cbl, może troszkę więcej. Podkreślam - aparat dla amatora, ale nie jakaś chińska kaszana. Z góry dziękuję za pomoc!

Z poważaniem,
Lisek C.

#fotografia #lustrzanki
  • 47
@Vuko____: Dzięki, właśnie je oglądam :)
@persky: Raczej tak, to ma być prezent pod choinkę i po pierwsze muszę go dostać do środy ( ͡° ͜ʖ ͡°) a po drugie trochę się sparzyłem na używanych rzeczach, wiem, że można trafić świetny egzemplarz w super cenie, ale jednak wolę nowy
@xetrov: Właśnie koniecznie lustrzanka ( ͡° ͜ʖ ͡°) Taki zwykły cyfrowy aparacik ma i trzaska zdjęć na potęgę i zawsze korzysta z okazji jak ktoś ze znajomych ma lustrzankę w pobliżu i musi się dorwać i pocykać trochę.

@TryHarder: A ten obiektyw 18-105 to jest właśnie do tych zdjęć z "rozmytym" tłem? Czy można nim też robić zwykłe zdjęcia, tzn bez tego efektu? Jeśli to jest
@Lisek-Chytrusek: ale bezlusterkowiec to nie jest kompakt, to jeszcze inna kategoria. Podejrzewam że w tym przypadku by pasował idealnie, no chyba że chodzi o 'duży czarny aparat' z tym specyficznym dźwiękiem lustra ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Lisek-Chytrusek: tak jak piszą wyżej o bezlusterkowcach bo to nie są "cyfrówki" tyljo tak samo masz wymienne obiektywy w nich, chyba ze koniecznie lustrzanke to popatrz na te co napisalem wyzej, a rozmyte tlo to odpowiednie ogniskowe i czasy naswietlania.