Wpis z mikrobloga

@pieczywowewiadrze:
Ewentualnie koleś, który coś potrafi odejdzie po miesiącu do konkurencji, a ty będziesz musiał zatrudniać leszczy po studiach, bo sensowni ludzie z branży będą wiedzieć, że nie szanujesz.
W IT, gdzie prace łatwo zmienić, dawanie zbyt niskich warunków potrafi być dużym błędem. To jest działka, gdzie liczy się przede wszystkim zdobywanie nowych klientów/projektów, nie zaś cięcie kosztów.
Nawet Comarch odchodzi już od tego modelu.
  • Odpowiedz
@pieczywowewiadrze:
A potem musisz wydać kupę kasy bo debilnie napisany system przez kolesia, który pracował za kilka dolców za dzień, bo w Indiach to fortuna. Hindusi też ludzie i chętnie się zgłoszą.
Pracownik to inwestycja, nie koszt. Nie można przepłacać, ale płacenie poniżej wartości też jest błędem - bo motywacja, bo będzie szukał nowej, bo będzie robił na #!$%@?.

Możesz uważać jak chcesz, ale nie obrażaj innych, którzy nie zgadzają
  • Odpowiedz
@Ragnarokk: masz rację, ale w biznesie wygląda to tak, że jak ktoś zrobi coś za 3zł (przykład hindusa), ktoś dobrze za 5zł, a ktoś inny za 10 zł to bierzesz tego za 5, a jak będzie się opłacać, to może nawet lepiej dwóch hindusów za 3zł, trzeba to tylko umieć ocenić. Wiadomo, że nie płacić poniżej wartości, ale powyżej też zwykle nie ma sensu. Wiadomo wartość jest pojęciem względnym, bo
  • Odpowiedz
@HetmanPolnyKoronny:
Właśnie tak jak piszesz. Sprawa złożona i zależna od kilku czynników. Także tego, czy chcemy czegoś na lata, czy czegoś na teraz, oraz od tego, jaki mamy początkowy budżet. Oczywiście przepłacanie jest zazwyczaj głupie :)
  • Odpowiedz