Wpis z mikrobloga

@powazny: Bież 16v. w 6 się zmieścisz jadąc do 120km/h na tempomacie. Są bardzo dobre, lej doń motula 8100 x-cess, zdrowy nie ma prawa brać oleju. O wiele lepsza jednostka od wszelkich TDI z tamtych lat, chyba najlepszy diesel o tej pojemności wtedy.
I tak kup 2.4 20v. Miałem najpierw 115KM, potem 140 w 156 i 147 i na końcu 156 2.4 175KM. Ten ostatni to poezja. Przejedź się raz, to
@powazny: U mnie 147 JTD 16V po programie, codziennie robię 70km z czego 50% to ekspresówka gdzie jadę ok 100km/h na tempomacie, reszta też poza miastem. Komp pokazuje średnią 4,3 l/100. Co do przekłamań nie wiem, bo nigdy nie sprawdzałem. 175k km i zerowy pobór oleju.
@powazny: Mam ponad 180cm wzrostu i czuję się bardzo dobrze za kierownicą mojej Alfy. Fotele są super, nigdy nie bolał mnie kręgosłup w długiej trasie co w innych samochodach bardzo często się mi zdarza. Z tyłu miejsca przeciętnie w klasie, bagażnik mały. Jakość wnętrza super. Moja jasna skóra, pomimo, że samochód z 2003 roku, wygląda nadal świetnie. Fajne zegary, ładny kształt kokpitu, dobre plastiki. Jeżeli chodzi o zawias to nie jestem
@Andrzej_K: do tej pory jeździłem głównie omegą i mondeo i lubię czuć trochę większą przestrzeń...
a serwis? nie #!$%@? mi portfela? zdaję sobie sprawę, że części są droższe niż do bardziej popularnych modeli, ale nie wiem, jak bardzo.
@powazny: 147 od mondziaka i zwłaszcza omegi będzie o wiele ciaśniejsza (za to lekka - co się czuje w prowadzeniu;)). Z kosztami utrzymania paradoksalnie jest ok, podobnie jak w większości aut tej klasy. Przykładowo u mnie na teraz do zrobienia: regeneracja magla (800-1000 PLN - to się robi raz na lata), teleskopy tylnej kalpy ( <100 PLN).
@powazny: Mam 156 2.4 sportwagon, miejsca nad głową i ogólnie mi wystarcza (185cm), fotele wygodne; bagażnik mały jak na kombi. Ceny części porównywalne do innych samochodów, zawieszenie jest trochę kosztowne, ale tego nie robi się na codzień. Markowe wahacze wystarczają na dłużej, niż tanie zamienniki.
@powazny: Jeśli chodzi o zawieszenia, to pod dieslem padają szybciej z racji tego, że jest o wiele cięższy. Co do silnika, jest niezawodny chyba, że ktoś ewidentnie o niego nie dbał. Każdą alfe warto obejrzeć z osobą która ma o nich pojęcie. Wtedy będziesz wiedział, czy trafisz na trupa, czy godny uwagi egzemplarz.

Jeśli chodzi o miejsce. Brat który ma 190 cm wzrostu w 156 czuje się dobrze. Z tyłu, o
@powazny: Mam 147 1.9JTD w trasie pali do 5 litrów jeśli będziesz trzymał się 100,
na trasie wawa-berlin 4 osoby plus cały bagażnik spalanie 6.6l. (po powrocie amortki tył do wymiany - 200 zł)
brakuje 6-tego biegu.
Co do miejsca z przodu jest w porządku ale z tyłu (185cm here) za dużo go nie ma, nie ma co porównywać do omegi.
@Poleszuk:

zawieszenie jest trochę kosztowne, ale tego nie robi się na codzień. Markowe wahacze wystarczają na dłużej, niż tanie zamienniki.


Co to znaczy markowe i co to znaczy na dluzej?
@Maxioo: Mówiąc o zawieszeniu, miałem głównie na myśli wahacze. Kupiłem górne marki fast (bo były tanie), po 5 tysiącach km były do wymiany po obu stronach. Kupiłem TRW, znacznie droższe i polecane przez większość użytkowników 156 i zrobiłem 30 tys i nadal są w dobrym stanie. Wahacze dolne podobnie, kupiłem marki vema, zrobiłem może z 10 tys, przyszła zima i zaczęło tłuc. Wymieniłem na TRW i również ok 20 tys bez
@powazny: ja jestem szczęśliwym posiadaczem AR 147 właśnie w silniku 1.9 jtd, narazie obyło się bez większych awarii. Silnik to mocna strona tego samochodu, gorzej już z zawieszeniem na które trzeba uważać