Wpis z mikrobloga

@Narkan: Czy ja wiem czy nie będą potrafić jeździć wśród tramwajów... Wszystkie skrzyżowania z tramwajami bezkolizyjne (oddzielna sygnalizacja dla tramwajów), większość trasy tramwaje będą pokonywać po wydzielonych torowiskach lub pasach autobusowo tramwajowych, a tam gdzie będą dzielić torowisko z samochodami też nie powinno być problemów - razem to będzie kilkaset metrów, jeden odcinek na Żołnierskiej i to tylko w jednym kierunku z jednym pasem (czyli żadnych zmian pasów i innych wygibaswów
Prawa jazdy nie zdaje się na tylko konkretne miasto i zakres z zachowania przy torowisku/przystankach tramwajowych/tramwaju jest obowiązkowy dla wszystkich.


@really_not_ok: zgadzam się, choć z tym jest średnio musze powiedzieć, jechałem ostatnio autobusem i mijałem przystanki 'wiedeńskie', samochody nawet nie zwalniały a co mówić o przepuszczeniu pieszych. trzeba tam mocno uważać wysiadając z autobusu.
@kAdi: Oprócz poradników i edukacji, która jest najważniejsza, tuż po otwarciu przebudowanych ulic i później po uruchomieniu tramwaju, w kluczowych miejscach powinny stać patrole policji, tak jak miało to miejsce na rondzie na Bałtyckiej po zmianie organizacji ruchu. Policja powinna egzekwować niestosowanie się do przepisów - ludzie szybko nauczą się prawidłowo jeździć. Ruch drogowy to akurat jeden z tych obszarów, który policja powinna mocno kontrolować.
@goblin21: Te piękności kosztowały to miasto miliony zaciągniętych długów i miliony motogodzin w korkach. Niech giną. Ile pięknych ulic można by za to zbudować..