Wpis z mikrobloga

podobno zużywa się sprzęgło, rozrząd


@GrowH: co? Silnik pracuje bez obciążenia i po prostu dąży do postoju, w przypadku silników z wtryskiem elektronicznym nie jest podawane paliwo.

podczas jazdy na "luzie" pali więcej paliwa.


@GrowH: pali dokładnie tyle co na postoju - podaje dawkę potrzebną do podtrzymania obrotów jałowych, zazwyczaj około 800 na ciepłym silniku.
  • Odpowiedz
@MaddoxX1911: po co?
@GOTOVE: Jak auto jest na biegu a nie dodajesz gazu to koła "napędzają silnik" obroty sobie spadają. Wtedy spalania nie ma. Jak wrzucisz luz to odcinasz napęd od kół, masz mniejsze panowanie nad autem, + zużywasz hamulce + spalasz paliwo na bieg jałowy. Gdzie sens sie pytam? @GrowH:
  • Odpowiedz
@GrowH: Uważaj żebyś za dużo nie zaoszczędził na tym sprzęgle ( ͡° ͜ʖ ͡°) Hamuj silnikiem, kiedyś ci to może uratować dupe jak będziesz musiał gwałtownie przyspieszyć.
  • Odpowiedz
@GrowH: bamując silnikiem masz cały czas moment podawany na koła. Taka sytuacja pozwala czasem uniknąć poślizgu. W lato raczej nie zauważysz ale zimą polecam.
  • Odpowiedz
@MaddoxX1911: tylko to nie ma sensu w żadnym wypadku. W jakim celu wrzucasz ten luz? Pozbawiasz się możlwości przyśpieszenia w razie "w". Turlać się możesz na biegu i to za darmo. Nie ma to wpływu na auto jeśli nie zrzucasz z np 4 na 2 bieg żeby skoczyło na czerwone pole prawie.
  • Odpowiedz
@Interwyga: ale to właśnie w sytuacji kiedy widziałem że zielone pykło na czerwone i muszę czekać na cały obieg, a w sytuacji kiedy dojeżdżam na długim czerwonym to już powoli na dostosowanym biegu
  • Odpowiedz
@GrowH: dla ciekawości dodam, że nowe BMW mają tryb ekonomiczny w ustawieniach skrzyni biegów, który powoduje automatyczne wrzucenie luzu i dzięki temu auto zajedzie dalej a i bez zużycia paliwa dzięki systemowi start&stop.
  • Odpowiedz