Wpis z mikrobloga

Mam #pytanie dotyczące #komputery :) Chciałbym sobie złożyć jakiś sensowny komputer stacjonarny do #gry i tu pojawia się problem nie do przejścia dla mnie: nie znam się na żadnych podzespołach poza pojemnością dysku ;) Zawsze używałem laptopów IBM/Lenovo serii T. Nie wiem ile musiałbym przeznaczyć na to pieniędzy, ale chciałbym żeby np GTA V działało bardzo dobrze. Pytanie też, czy może lepiej po prostu kupić jakąś konsolę i nie bawić się w takie pierdoły, jak komputer stacjonarny?
  • 11
@panantonim: Szukaj zestawów i5 sandy bridge z płytą na olx/allegro. Mówię o modelach z zablokowanym mnożnikiem typu i5 2300. Zmieścisz się z płytą w 500zł jak dobrze poszukasz. Do tego używana karta typu GTX 660 - koszt do 450zł. Albo HD7870 do 500zł. Resztę możesz dokupić w sklepie. Np.:

http://www.morele.net/inventory/info/d4g6Fy/

Taki sprzęt będzie wydajniejszy od konsoli. Powinieneś mieć 40-60fps w GTA V na ustawieniach podobnych do tych z konsoli.

Wyżej podlinkowanym
@Kpiker: Po za tym z komputerami zwykle jest ze chcesz kupić coś za 1500, zaczynasz się zastanawiać czemu nie tego za 1600 będzie na dłużej bo lepszy procek... A może ten za 2500 ma dobry procek i fajną płytę główną będzie na 4 lata ale ta cenna ... Z 2 strony po co wymieniać za dwa lata.
@Kpiker: To jak z autami i telefonami ;) dzięki za link, przejrzę sobie temat! Z drugiej strony będę miał za dwa lata 31 lat i dwójkę dzieci, teraz jeszcze mam trochę czasu na na głupoty - stąd właśnie pomysł na komputer :)

@Murzinio: Super dziękuję za pomoc, ogarnę sprawę i trochę poczytam w temacie samego sprzętu. Monitor mam w zasadzie jakiś 28 cali, potrzebuję do tego dysk, to jakiś koszt
@panantonim: Akurat takie GTA V wymagań zbyt wielkich nie ma i głupi i3 4170 + karta typu R9 270X czy GTX 950 ogarnia go z palcem w dupie w 50 fps.

Ramu narazie możesz kupić 4GB w jednej kości potem najwyżej dorzucisz drugie 4GB.