Wpis z mikrobloga

Siema mirki.

Mam w głowie taki plan stworzenia auta elektrycznego. Czy ktoś już tutaj robił coś takiego? Chodzi oczywiście o konwersję.

Myślę głównie o Fiacie 126p. Nie będę ukrywał, że zainspirowałem się nieco niedawnym znaleziskiem z głównej. Czy 126p to napewno dobry wybór? Może lepiej coś większego pokroju Seicento/Swift?

Może ktoś wie gdzie znajdę silniki z demontażu wózków widłowych np? Czy moc ok 10kW będzie optymalna dla takiego małego auta?

Jeszcze jedno pytanie gdzie szukać tanio akumulatorów?

#samochody #motoryzacja #mechanika #elektryka #diy
  • 22
@wooks001: Myślę, że najlepiej jakbyś poszukał materiałów po angielsku, zwykle tak to jest, że jakiś zapaleniec w USA wpada na taki pomysł i udostępnia mnóstwo szkiców/wyliczeń/zdjęć z etapów budowy i tym podobnych rzeczy.
@wooks001: No tak, tam malucha praktycznie nie znają. Chociaż myślę, że ze względu na położenie silnika byłby bardzo ciekawą opcją na przeróbkę.
@wooks001: Sam nie robiłem, ale widziałem na zlocie w Toruniu kilka 2CV i Dyane przerobionych na elektryczne. Temat jest już dobrze ogarnięty, sporo jest tych przeróbek w necie. Wystarczy wpisać "electric 2CV" i znajdziesz informacje o używanych silnikach, akumulatorach, kontrolerach, flanszach i całej reszcie potrzebnego sprzętu. Będziesz miał przynajmniej jakiś pogląd na całość a taka przeróbka z 2CV/Dyane jest porównywalna ze 126p bo masy tych samochodów podobne.
@wooks001: 126p to porażka, za ciężki w stosunku do możliwości. Wiesz z jakimi kosztami musisz się liczyć konwersji czy sobie pomyślałęś "a se zrobie" :>
@jestemleniem: 10kW wystarczy do miejskiej jazdy. Na trasie wyciągnie do 80km/h
@wooks001: Hmm popatrz na auta które
1) nie rdzewieją
2) są lekkie
3) mają dużo miejsca na akumulatory
Licz się jednak z wydatkiem 30 000zł na konwersję, główny koszt to akumulatory.
@wooks001: Wartburg LINK, SERIO!, karoseria na ramie, nie ma wspomagania kierownicy, nie ma wspomagania hamulców, klimy i innych niepotrzebnych rzeczy, wszystko odkręcisz i zmontujesz praktycznie jednym kluczem. Na forum masz wszystko opisane. I pamiętaj, że 90KM spalinowych = 30KM elektrycznym, a to dlatego, że silnik spalinowy ma znacznie niższą sprawność od silnika elektrycznego. Bez przesady z 126p, szukaj auta prostego, dużego i na ramie, bo akumulatory trochę ważą.