Wpis z mikrobloga

#pytanie #pytaniedoeksperta #dyski #nocnazmiana #informatyka #pomocy

Kochani, duza prośba... mam nadzieję, że pomożecie.

Otóż... posiadam dysk zew. WD Passport 1TB, pech chciał, że jakimś dziwnym cudem, gdy był podpięty do kompa i coś próbował zapisać, padł prąd... po ponownym uruchomieniu komputera dysk nie działa. Jest widoczny w menadżerze urządzeń, jednak nie jest możliwe jego przeglądanie, ani nawet włączenie właściwości poprzez 'Moj komputer'.

Kontrolki na dysku się świecą, migają, a podczas podłączenia usb windows wydaje dzwięk jakoby dysk podłączył sie poprawnie, jednak żadna inna aktywność nie jest wykonywana.

Próbowałem chyba wszystkiego, programy do odzyskiwania danych wywalają błąd odczytu (być może robiłem do tej pory coś źle, jednak nie znam się na procesie odzyskiwania danych), dlatego pomyślałem, że moze wpsolnymi siłami uda nam się dysk ożywić.

Wyprzedzając pytanie - tak, dane na nim sa niezbędne i nie mogę po prostu spróbować do sformatować.... jak również tak - wiem, robi się backupy i to kilka jak dane są ważne, jednak zlot wydarzen sprawił, że nie zdazyłem tego zorbić, a teraz mam nie ukrywam spory problem.

Jeżeli jest tu jakiś specjalista od odzyskiwania danych, ktory mołby mi pomoc, będę wdzięczny, gdyż perspektywa wysyłania dysku do laba, jest dość kosztowna i traktuje to jako ostateczność.
  • 22
@adsz65: czyli co? zostaje mi tylko labolatorium jakieś? (tutaj w takim razie tez pytanie jakie? osobiście do głowy przychodzi mi tylko OnTrack... ale nie wiem jak w tym segmencie wygląda sprawa).
@smashthat: dyski WD zewnetrzne to wielka kupa. One maja w kontrolerze szyfrowanie domyslne wlaczone i kazdy kontroler ma unikalny klucz. Jak kontroler padnie, to nawet jak dysk bedzie sprawny to danych nie odzyskasz :)
@ozzie: chciałbym, żebyś żartował w tym momencie... i jednak istnieje jednak jakaś szansa... podmiana, kontrolera, jakiegoś chipa, no cokolwiek, nawet gdybym wysłał dysk do WD, z rachunkiem zakupu itd. ?