Wpis z mikrobloga

Gdy statek zostanie porwany załoga może poinformować odpowiednie służby i/armatora poprzez wciśnięcie ukrytego na mostku przycisku. System ten podobny do tych w bankach będzie wysyłał wiadomości aż nie zostanie świadomie wyłączony.
Wiadomość alarmowa wyglada tak:

----------- Covert/Security Alert Received -----------
Mobile Terminal No : 0
To CES : 104
Position : 00 00 00.'N 000 00.00'E
Position updated : 23:46 2015-10-07 UTC
Nature of distress : Piracy/armed attack
Course : 207 Speed : 14
Activation : Covert/Security Alert
Position activated : Yes
Course/Speed updated : Yes
Nazwa statku i dodatkowe informacje.

#kubapodroznik #statki #piraci #praca #ciekawostka
  • 7
@kubapolice: mi to wygląda raczej jak gadżet do raportowania pozycji. Załoga widzi, że jest atakowana i ma czas na powiadomienie innych, tylko że wtedy już najczęściej za późno na cokolwiek innego niż próby obronienia się przez sam statek. Za to zgaduję, że po wejściu na mostek piraci wyłączają AIS, nie komunikują się i potem nie wiadomo, gdzie dokładnie statek się kieruje. Wtedy sens ma dodatkowe, ukryte urządzenie, które osobnym kanałem wysyła
@kubapolice: to się chyba rzadko zdarza, żeby podejść do statku, wejść na pokład i dojść na mostek będąc niezauważonym zupełnie. Przecież to się dzieje tam, gdzie się rozpina węże ppoż, druty kolczaste, zamyka mostek itd. Nawet jak masz 20 sek. to przez DSC wyklikasz distress/piracy attack czy jakoś tak :)
@anduk: Jakiś śmieszek wiele lat temu wymyślił, że człowiek atakujący Cię bronią palną powinien dalej dysponować wszystkimi prawami człowieka (w tym prawem do życia) i przyjęła się taka głupota w wielu krajach na świecie oraz na wodach międzyterytorialnych