Wpis z mikrobloga

Mirki, błagam was o pomoc!

Kilka dni temu mój Dziadek otrzymał takie oto pismo od PKP PLK, z którego w skrócie wynika, że kolej zamierza odciąć mojego Tatę od drogi. Mój dziadek 25 lat temu wykupił od PKP stary nieużytek, poniemiecką dyżurówkę i na jej miejscu postawił zakład samochodowy. Mój Tata przed pięcioma laty przejął ową firmę od niego i kontynuuje tą działalność. Obecnie bardzo głośno dyskutuje się nad restrukturyzacją drogi kolejowej LK 202 Gdańsk Główny - Stargard Szczeciński i w ramach przygotowania do tego PKP chyba postanowiło zamieść problem przejazdu kolejowego pod dywan.. poprzez likwidację jego oraz poprowadzenie co najmniej 2 km dodatkowej drogi specjalnie do jego firmy. Istotą problemu jest fakt, że warsztat mojego Taty zajmuje się naprawą samochodów, a po co komu warsztat przy drodze, z której nikt nie korzysta!

Lokalizacja firmy Taty

Proszę Was o pomoc i informację ,do kogo się zgłaszać, gdzie z tym problemem się pojawić, co w ogóle mój Tata może zrobić, aby przez kolej nie został odcięty od swoich klientów.

#slupsk #pomorze #pkp #kolej #prawo #drogi
Meriu - Mirki, błagam was o pomoc!

Kilka dni temu mój Dziadek otrzymał takie oto p...

źródło: comment_2T3yR0otjS8ZLoiJGmX78O41HyePtdTy.jpg

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
@Meriu: W świetle prawa nie ma problemu, bo likwidują przejazd, ale dojazd do działki będzie zachowany. Możesz się odwoływać, jak od każdego pisma urzędowego, ale szczerze wątpię, czy coś to da.
  • Odpowiedz
@wtf24: No ale przecież ma podstawy do odwołania i sprzeciwu. 2km ślepej drogi przecież naraża ten warsztat samochodowy na jakieś tam straty. Jeszcze jak dupną jakąś szutrową błotnistą jezdnię albo wyboistą, to nikt tam nie będzie jeździł.
  • Odpowiedz
@przech: Powiedz to też ludziom, co mieli warsztaty samochodowe, restauracje przy drogach krajowych, ekspresowych, itd, a nagle po remoncie drogi i zmianie przebiegu mają swój punkt usługowy w tym samym miejscu, ale główny ruch już tamtędy nie prowadzi. Takich spraw była masa, ale nie słyszałem, by ktoś wygrał.
  • Odpowiedz
a nagle po remoncie drogi i zmianie przebiegu mają swój punkt usługowy w tym samym miejscu, ale główny ruch już tamtędy nie prowadzi. Takich spraw była masa, ale nie słyszałem, by ktoś wygrał.


@wtf24: Jaki był przedmiot spraw? Prośba o odszkodowanie?
  • Odpowiedz
@kocham_jeze: wiesz, jakby nie patrzeć dojazd do działki będzie zapewniony, a nikt mu wiaduktu nie zrobi. Gdyby każdy miał za takie coś dostać odszkodowanie to nigdzie nie powstałaby żadna inwestycja, a bo to ktoś nie ma dojazdu do swoich pól i musi traktorem jechać na około, a to temu klientów ubędzie, itd. Niestety, takie życie.
  • Odpowiedz
@arct2: Ciężka batalia sądowa, powołanie rzeczoznawcy nieruchomości, który by wyliczył wartość działki przed tym i po tym i sprawa na długą rozprawę sądową. Wątpię, by PLK odpuściło.
  • Odpowiedz
Przede wszystkim nie możecie zignorować tego zaproszenia. Powinniście przygotować również dokumenty związane z nabyciem tej nieruchomości (akt notarialny, pisma, decyzję itp.). Nie wiemy czy w tych dokumentach był określony cel nabycia ani co oznacza "nabycie" (wlasność czy coś innego). Najważniejsze wydaje mi się jednak przekonanie komisji i PKP o istotności warsztatu akurat w tym miejscu dla innych ludzi poza wami. Warto uda się po pomoc do adwokata/ radcy, który specjalizuje się w
  • Odpowiedz
@Meriu: To trzeba przenieść warsztat, nie ma to jak blokować rozwój kolei. Przez takich Januszy, którzy chcą się dodatkowo nachapac, takie projekty ciągną się latami ...
  • Odpowiedz
@Meriu: dobra będzie #rozdajo.
Skoro członkiem komisji jest biuro ds. studiów wykonalności to oznacza, że inwestycja kolejowa jest na etapie ustalania studium wykonalności. Jest wiec szansa, że PLK (a raczej wykonawca studium w jej imieniu) nie pozyskała jeszcze decyzji o lokalizacji inwestycji kolejowej (zakładam, że ta likwidacja jest potrzebna z uwagi na modernizację odcinka linii). Zatem powinniście jak najwięcej szumu robić, że nie dacie, że skargi, że
  • Odpowiedz