Wpis z mikrobloga

@jucio: a jeżeli w tv jest opcja "motion plus" jak np. w samsungach? Ja mam już ustawione od dawna na płynne i tylko jak ktoś przychodzi to widzi różnicę, ja się już przyzwyczaiłem.
  • Odpowiedz
a właśnie, czy to prawda, że hdmi ogranicza klatki do 30?


@przyzwoity: kto ci takich głupot naopowiadał, 98% monitorów jest podłączanych przez HDMI, myślisz że te 60FPS w PCMASTERRACE to taki żarcik?

HDMI może ograniczyć do 30 klatek jeżeli przesyłasz materiał w 4K.
  • Odpowiedz
@enforcer: jakoś nie podobają mi się filmy w 60p. O ile w grach się to fajnie sprawdza, bo człowiek czuje się jakby był w środku gry, tak w filmie mi się nie podoba. Nie powiem czemu, bo nawet nie wiem - nie podoba mi się i już ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@enforcer: ciekawi mnie, jak wyglądałby ten efekt na ujęciu z prawdziwymi aktorami na prawdziwym tle
W tym przypadku postacie generowane komputerowo lepiej wpasowują się w tło tworzone na green sreen'ie, a prawdziwi aktorzy są jakby wypukli, zdecydowanie odróżniają się od otoczenia
  • Odpowiedz
@enforcer: a mi się wydaje, że postacie nagrane kamerą nagrywane były w 30hz. Tło jest płynne, rendery są płynne, a reszta taka klatkowata, np pan z łukiem przycina się i oddaje wrażenie 30fps. Mogę się mylić, ale wydaje mi się że częstotliwość otoczenia i renderów a częstotliwość postaci jest różna.

@przyzwoity: teraźniejsze hdmi ogranicza do 60hz. Jest to problem przy monitorach dla graczy gdzie chce się uzyskać większe
  • Odpowiedz
@JBFC: wszystko było nagrywane w 30, reszta klatek została dodana sztucznie, widać to zwłaszcza na brzegach postaci, i przy szybkich ruchach.
  • Odpowiedz
@only: To, co widzisz przy brzegach postaci jest efektem kluczowania (wycinania "z greenboxa"), a nie ilości klatek.

@JBFC: Na filmie nie możesz mieć dwóch różnych częstotliwości - toż to jest prerenderowane... :) a szczerze to nie wiem czy jakiś silnik graficzny pozwala na tworzenie środowiska 3D gdzie różne obiekty mają różną "częstotliwość" :)
  • Odpowiedz
@ShooleR: nie, ten gif jest interpolowany, źródło jest w 24 klatkach, to samo uzyskasz w wyżej podanym programie SVP, tam też można zauważyć takie artefakty.
  • Odpowiedz