Wpis z mikrobloga

Jako że pojawiało się ostatnio kilka pytań na temat tego co w przyszłości może pojawić się w AC postanowiłem zrobić listę. Informacje oparte są o to o czym w swoich streamach mówił Stefano Casillo - główny programista Kunos (a może i jedyny).

Nie ma na co liczyć na:
- zmienne warunki pogodowe (być może w ogóle) Dlaczego? Przez największy minus early access - gra nie może diametralnie zwiększyć swoich minimalnych wymagań. Nie da dodać się deszczu bez ich zwiększenia. A samo wprowadzenie deszczu to są miesiące pracy.

Rzeczy, które nie są w tej chwili brane pod uwagę jak to te istotne do zrobienia:
- dodatkowe wizualne zniszczenia samochodu (mechaniczne niestety raczej też)
- poprawki abs
- menu obsługiwane kierownicą - ewentualnie po premierze na konsolach
- pitstop w trybie single może być lekkim problemem (nie wiem jak to wygląda dokładnie w tej chwili)

To co zostanie wprowadzone w najbliższej przyszłości:
+ symulacja pracy hamulców (nie w najnowszym patchu)
+ downshift protecion system (auta, które posiadają ten system. Chroni przed zbyt niskim biegiem i wrzuceniem luzu)
+ wskaźnik temp wody (na razie tylko wskaźnik)
+ jeden setup dla wszystkich w trybie MP (możliwość zablokowania poszczególnych ustawień, wysyłanie setupu między graczami w jednej sesji)
+ DRS (z możliwością tworzenia dodatkowych stref, być może na razie tylko SP)
+ poprawki AI (mniej agresywni, popełniają błędy)
+ info na temat auta podczas ladowania toru (czy ma drs, turbo, szkrzynia, możliwość ustawienia balansu w kokpicie itp)
+ nowy model pracy opon (nie w najnowszym patchu)
+ Dream Pack 2 te auta + tor w Barcelonie (wersja GP z F1 oraz ta z Moto GP - bez szykany)
+ problem z powtórkami powinien zostać niedługo rozwiązany

Informacje od Stefano na temat rzeczy o których tutaj rozmawialiśmy (okrążenie formujące, start lotny, okrążenie zjazdowe po wyścigu) - jest możliwość dodania tych rzeczy do gry (dość skomplikowany proces). Niestety Stefano powiedział coś co mnie zmartwiło. Jego zdaniem (i poparł to nawet liczbami) Assetto Corsa jest w większości kupowana przez graczy casualowych, którzy mają znikome pojęcie o ściganiu. I nie chcąc ich odstraszyć w tej chwili nie będą dodanie żadne elementy, które mogłyby wprowadzić jakąś dezorientacje podczas grania (czy wyścig się skończył, kiedy ruszyć itp). Mówił też o tym, że nie chce by coś co zajmie mu wiele dni pracy zostało przez większość graczy wyłączone po dwóch godzinach. Niestety nie są tutaj za bardzo brane pod uwagę ligi taka jak nasza - gdzie liczy się realizm i wszyscy jeżdżą normalnie. Jego zdaniem znaczna większość graczy AC nigdy nie zagląda do zakładki setup, korzysta z większości asyst itp - są maksymalnie wygodni i nie interesuje ich "hardcorowe" ściganie.

Jak macie jakieś propozycje/pytania co można dodać do gry napiszcie tutaj a spróbuje się dowiedzieć co o nich myśli Stefano.

#assettocorsa #acleague #simracing
tatwarm - Jako że pojawiało się ostatnio kilka pytań na temat tego co w przyszłości m...

źródło: comment_wyTjhJD6R67OYwY9L2YYBJXHtpzOWY9o.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
@tatwarm: Ja bym bardzo chciał wiedzieć czy kiedykolwiek będzie noc w tej grze i przy okazji nocy wyścigi 24-godzinne albo krótsze, fajna byłaby opcja ustawienia w wyścigu nie liczby okrążeń a czasu wyścigu.
  • Odpowiedz
@iso9001: Nocy nie będzie nigdy, ponieważ silnik AC obsługuje tylko jedno źródło światła (słońce). Z tego samego powodu nie będzie deszczu. Deszcz był świetnie (podobno) symulowany w poprzedniej grze Kunos NetCar Pro, na co stracili mnóstwo czasu, a okazało się że mało kto z nim jeździł. Noc i zmienne warunki pogodowe mogą (ale nie muszą) się pojawić w AC2, ale to jest odległa przyszłość i pracę nad sequelem rozpoczną się
  • Odpowiedz
@tatwarm: Powiedz mu, że w tę grę nie grają CASUALE, może uwierzy ;) casual raczej odpali grę raz na miesiąc, po tym jak zapomni jak ciężko się gra, chyba że uruchomi wszystkie asysty coby się przejechać. OK. Tacy grają w SP. W multi gra więcej hardcorów i tutaj można byłoby się popisać.W każdym razie, mógłby zaimplementować niektóre featuresy, ale jako opcjonalne do włączenia a nie domyślne. Jak to mówi klasyk
  • Odpowiedz
@tatwarm: To mogli od razu uprościć fizykę i simracerzy nawet by się za tym nie obejrzeli skoro zlewają teraz na ich wymagania, przecież start lotny to wcale nie jest rok kodowania jedynie pętle które nie resetowały by licznika czasu wyścigu czy też startu po FL/zjazdowym
Niech mówią, że są nastawieni na zysk niż na jakieś gadki szmatki o powołaniu itp. Jakoś czas na wymodelowanie auta i analizy fizyki do niego
  • Odpowiedz
@bomber89: tylko pytanie brzmi ile tak osób gra w mp? Na pewno mniej niż w sp. I według statystyk prowadzonych przez Kunos hardcorów (coś jak nasza liga) jest zaledwie kilka procent. O tym żeby zrobił coś konkretnie pod tych hardcorów nie ma na razie nawet co myśleć. Kodowanie skupia się teraz na tych rzeczach z której będą korzystać wszyscy gracze. Stefano powiedział, ze nie jest zainteresowany pisaniem czegoś co po
  • Odpowiedz
@tatwarm:

Stefano powiedział, ze nie jest zainteresowany pisaniem czegoś co po 2 godzinach zostanie wyłączone przez 95% graczy.


To ja nie wiem Marco nie naciska żeby właśnie zadowolić tę grupę odbiorców którzy sensownie doceniają fizykę, najwidoczniej nie. Albo oni sobie tam sami wybierają priorytety.
  • Odpowiedz
@iAdamM: odniosłem wrażenie, że to czym w danej chwili zajmuje się Stefano zależy tylko od niego. Nie ma humoru kończyć nowego modelu opon - wraca do robienia drs'u. I dodaje to co sam uważa za stosowne. Jeśli nie jest entuzjastą jakiegoś rozwiązania (nawet jeśli ma poparcie sporej części graczy) to w grze tego nie zobaczymy.
W ramach ciekawostki : dopiero kilka dni temu dowiedział się, że na oficjalnym forum jest
  • Odpowiedz
@xoSx_Racing: faktycznie jest opcja za 44$ (~167zł) ale po roku trzeba dodatkowo płacić za każdy następny rok używania multi. (~45zł) Assetto kupujesz raz na promocji steam (50% off) za ~ 95zł.
  • Odpowiedz
@tatwarm: jest kilka serwerów cały czas pełnych, ale masz rację że nie jest ich ogrom. Ja np ani razu nie wlaczylem sp poza treningiem. W każdym razie masz rację, że gościu ma dziwne podejście, wszystkim chce zrobić dobrze, a sim ma aspiracje na świetna grę.
  • Odpowiedz