Wpis z mikrobloga

Parę słów o obsłudze klienta na przykładzie #codeschool

Jakiś czas temu zakupiłem w promocji miesiąc subskrypcji na Codeschool w cenie 9$. Intencją było pokazanie trochę w przystępnej formie jak wygląda #programowanie mojej dziewczynie. Sama zainteresowała się trochę #ruby, a wiem że było tam kilka kursów, które można dosyć szybko sobie przerobić. Kursy faktycznie jakieś przerobiliśmy i rozpoczął się okres wakacyjny, konto poszło w odstawkę.
Parę dni temu dostaję sms o uregulowaniu zaległości na karcie. Okazało się, że podczas płatności Codeschool z automatu uruchamia model co miesięcznej subskrybcji za który trzeba płacić 29$, który gdzieś najwyraźniej przegapiłem i tym sposobem 200+ zł do zapłaty za lipiec i sierpień. Napisałem maila do supportu, opisując sytuację i że nie skorzystaliśmy przez ten czas z ich materiału i pytanie o możliwość refundu. I tutaj odpowiedź:


Stefan Nychka

Hello.

We're pretty good about refunding if it wasn't used. It's a standard payment method--Netflix uses it, and we're upfront >about it--so we're not trying to confuse.

But I checked your account, and there are no charges.

Are you referring to another account, Tomek? If so, what's its email and/or username?

Stefan


Podoba mi się taki sposób dbania o każdego klienta, co ciekawe w samym regulaminie mają zapisane, że gdyby komuś nie spodobała się jakość świadczonych usług to również można się ubiegać o refund ostatniego miesiąca. Cały czas zastanawiam się jakby wyglądała ta sama sytuacja, gdybym rejestrował się na jakieś stronie szkoła-kodu.pl prowadzonej przez jakiegoś rodzimego Janusza biznesu ( ͡º ͜ʖ͡º)

Wpis piszę aby trochę zareklamować przykład firmy, dbającej o klientelę oraz doradzić osobom, które znajdą się kiedyś w podobnej sytuacji.
  • 6
@Wacpan: No niestety ale jesli masz glownie negatywne doswiadczenia to takie podejscie robi roznice. Po za tym w pierwszym etapie myslalem o charge backu, a jak widac nie jest on konieczny i jest procedura zdecydowanie dluzsza niz 2 maile do supportu.
@tomic: TO chyba standard. Kiedy wykupilem free-trial na Wall Steet Journoal ale srednio mi sie podobalo, niestety zapomnialem cofnac subskrybcji i sciagneo mi z karty kase na roczna prenumerate. ko 100euro z tego co pamietam. Dostalem zwrot bez problemu.
@wojtek656: W takim razie ja sie tez czegos dowiedzialem. Poza aliexpress za duzo nie mialem okazji by dokonywac miedzynarodowych transackcji, a skojarzenie z automatyczna prenumerata wydawalo mi sie z zwyklym naciaganiem.
@tomic: Skojarzenie masz poprawne bo auto-prenumeraty w polsce sluzyly glownie do naciagania ludzi przez sms i u nas powoduja zle skojarzenia teraz. Tam 99% subskrypcji jest autoodnawialnych. np spotify etc