Wpis z mikrobloga

Mircy spod tagu #motocykle . Od dłuższego czasu zastanawiam się nad kupnem moto. Nigdy nie jeździłem dużo (ewentualnie na czymś o pojemnośći zbliżonej do skutera), nie znam się kompletnie na mechanice no i nie mam prawka na motor. Możecie polecić jakieś modele nadające się na początek przygody z motocyklem? Trochę przeglądałem internety i myślałem o hondzie nsr, kolega natomiast doradza żeby robić prawko i brać pojemność 600 bo to tylko kwestia przyzwyczajenia do przyspieszenia.. help.
  • 25
@kiw0n: co czlowiek to opinia. Jako juz troche doswiadczony motocyklista powiem Ci, ze najlepiej wziac jakas uzywana 500'tke. Nie bedzie szkoda jak sie wywalisz, pojezdzisz troche, sprzedasz duzo na tym nie tracac (albo Ci sie spodoba i bedziesz nia dalej jezdzil). Popularne modele to Kawasaki ER-5, Honda CB500, Suzuki GS500 itp. Mozesz tez celowac w mniejsze pojemnosci, smiac sie z Ciebie beda tylko osoby majace bol dupy. Nie sluchaj ludzi mowiacych,
@kiw0n: po pierwsze, idź na kurs prawka, no i sobie zobaczysz jak to wszystko wygląda, ja mam 26 lat i swój pierwszy motocykl jaki sobie kupiłem (na którym jeżdżę do tej pory) to Kawasaki EL 250, i powiem Ci że jestem mega zadowolony, nie potrzebuje ani większego ani szybszego moto.
Ty na kursie będziesz miał okazję pojeździć i na 125 i na 250, będziesz wiedział mniej więcej co Ci pasuje.
@Dabrus: jeżeli chodzi o 500 nie wiem jakich osiągów się spodziewać dlatego myślałem o czymś mniejszym na początek szczególnie, że jeździłem na 2 kółkach raptem kilkanaście razy. Opinie/kpiny innych mnie specjalnie nie interesują, chcę się najpierw nauczyć dobrze jeździć, a nie zabić :)
@kiw0n: Idź do jakiejś dobrej szkoły moto. Pogadaj z instruktorami, żeby cię wpuścili na plac na 1-2 godzinki, tak żeby były dostępne wszystkie pojemności. Nie na zasadzie kursu, tylko żeby obczaić motocykle, oczywiście wykupując godziny. Pojeździć na każdym i wyczuć jak się jeździ.