Wpis z mikrobloga

30 sierpnia 2003

Dokładnie 12 lat temu otwarto Tunel Wisłostrady, jedną z najbardziej bezsensownych inwestycji w dziejach Polski. Nie dość że wydano na jego budowę nieporównywalnie więcej pieniędzy, niż kosztowałby most, to nie przebiega pod Wisłą, a wzdłuż królowej polskich rzek. :-D Czy znacie inne, równie bezsensowne inwestycje przeprowadzone w ostatnich latach, zwłaszcza te pokazujące bezsensowność obecnego sposobu rozdzielania pieniędzy z Unii Europejskiej? Czekamy na wasze propozycje. :-)

#tvniezaleznych #kalendarzniezaleznych #polska #polskiepiekielko #4konserwy #neuropa
TV-Niezaleznych - 30 sierpnia 2003

Dokładnie 12 lat temu otwarto Tunel Wisłostrady...

źródło: comment_f7kkVkCav5uGo32lJTeMCvR1hbgYpmA2.jpg

Pobierz
  • 159
  • Odpowiedz
@nextvip: No może buduje się też jako elementy węzła drogowego, ale nie wzdłuż rzek.

@Tyskie550ml: Obecnie mało co jest gospodarne, na pewno nie przepłacane drogi i stadiony (gdzie na zachodzie buduje się je znacznie taniej). Gospodarne jest wydawanie pieniędzy tak, aby trafiały z powrotem w polskie ręce.
  • Odpowiedz
@TV-Niezaleznych: Matko Naturo... jak na razie to najbardziej idiotyczny twój wpis, ale widzę potencjał na jeszcze bardziej idiotyczne twoje wpisy...
Chyba lepiej żeby drogi w miastach były schowane pod ziemią, w takich to właśnie tunelach, bo dzięki temu można odzyskać teren dla spacerowiczów i zmniejsza się w znaczy sposób hałas powodowany przez ruch uliczny.
  • Odpowiedz
@TV-Niezaleznych: Przecież tunele równoległe do rzek buduję się na całym świecie.
Tunel w środku miasta daję więcej przestrzeni np. na parki. I to wcale nie jest jakiś wybitnie głupi pomysł - wręcz przeciwnie.
  • Odpowiedz
@TV-Niezaleznych:

Tunel powstał w związku z budową Mostu Świętokrzyskiego. Jezdnia mostu została zaprojektowana tuż nad poziomem jezdni Wisłostrady, wskutek czego przejazd wzdłuż Wisły trzeba było umieścić w tunelu.

Tunel okazał się przydatny – przyspieszył przejazd Wisłostradą w obu kierunkach oraz spowodował, że Most Świętokrzyski stał się mostem lokalnym, przeznaczonym dla dojeżdżających z Pragi do centrum do pracy. Niestety obecnie wyraźnie widać, że tunel jest za krótki – w godzinach popołudniowych zatyka
  • Odpowiedz
@Kempes: Za takie pieniądze? Nie. Gdyby chowanie ulic pod powierzchnią ziemi byłoby naturalne, to nie mielibyśmy obrazów Canalleta wg których odbudowywano Warszawę po zniszczeniach wojennych. Malowałby tunele?

@riss: Nie za takie horrendalne pieniądze.

@nextvip: A co nas Paryż obchodzi.

@Im_from_alaska: Nas nie obchodzą zachodnie wzorce, a to że tam można budować taniej niż u nas? Ciekawe dlaczego? Może dlatego, że tam nie ma takich układzików jak u nas
TV-Niezaleznych - @Kempes: Za takie pieniądze? Nie. Gdyby chowanie ulic pod powierzch...

źródło: comment_bZhzXiPppW2jMqeyDkt0By0c2ehSotRY.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@TV-Niezaleznych: A czy w czasach kiedy był namalowany przedstawiony przez ciebie obraz istniały materiały oraz technologia, która umożliwiałaby budowanie w miastach tuneli zamiast zwykłych ulic?!
  • Odpowiedz
Obecnie mało co jest gospodarne, na pewno nie przepłacane drogi i stadiony (gdzie na zachodzie buduje się je znacznie taniej)


@TV-Niezaleznych: znajdź mi równie nowoczesny i duży stadion wybudowany od zera, który został stworzony za mniejsze pieniądze.
  • Odpowiedz