Wpis z mikrobloga

@majeranek: Może trochę fantazjuję, ale mam pomysł. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wymagana znajomość: zBrush/coś innego do retopologii, Photoshop/Gimp

Przerabiasz w programie graficznym mapkę z załącznika na gradient czarno-biały. Szukasz najwyższego i najniższego poziomu na mapce, przyjmujesz w kolorach, że 255 255 255, to max poziom, a 0 0 0 to min poziom. Następnie nanosisz te kolory na mapę i ROZMYWASZ wszystko gaussian blurem. Potem zapisujesz plik
  • Odpowiedz
@majeranek: w skechupie albo 3dstudio jest skrypt do tego (scriptspot.com ale nie che mi się szukać) a potem to co kolega wyżej zaproponował do naprawy siatki + ręczna korekta.
  • Odpowiedz
@majeranek: Kiedyś to tak robiłem:
1. Po ustawieniu poziomic na odpowiednich wysokościach: Create>Compound Objects>Terrain.
2. Za pomocą skryptu geometry_projection rzuciłem na to plane'a o odpowiednim subdivision.
3. Z tego wycinałem ulice, mając je wcześniej w splajnach, za pomocą Create>Compound Objects>Shape Merge

Można byłoby analogicznie każdą komendę powtórzyć w sketchupie pro.
  • Odpowiedz