Wpis z mikrobloga

212 - 5 = 207
Jakieś 5h w tym tygodniu.

Zacząłem powoli przerabiać Berklee Method (nastawione na naukę grania z nut) i "Comprehensive Study of Gypsy Jazz Guitar" (gdzie jak narazie przerabiam kilka arpeggiów i fikuśne chwyty)

Trening słuchu idzie dobrze - duży postęp w apce "Functional Ear Training" na androidzie - niemal cały pierwszy (z 4) "rozdział" na zielono(90% poprawności). Oprócz tego w tym tygodniu nacisk z uchem poszedł też na - też androidowy - "Pitch Improver" gdzie też jest postęp z progresjami akordów.

Jeszcze co do tych wspomnianych fikuśnych chwytów - jakby ktoś chciał sobie łapę/paluchy porozciągać to zrobiłem screena. Wszystkie jako tako mi się udało złapać z wybrzmiewaniem (nie momentalnie, ale jednak), oprócz tych dwóch przedostatnich (F79 i Bb6) - masakra jakaś - polecam spróbować :D Po przerobieniu tych chwytów łapę miałem tak zdrętwiałą przez kilka sekund jakbym uderzył pięścią w ścianę haha :P

#muzycznymiesiac
i w sumie dalej będę spamował tagiem #gitara ;)
dyeprogr - 212 - 5 = 207
Jakieś 5h w tym tygodniu.

Zacząłem powoli przerabiać Ber...

źródło: comment_WeOGKakpkcEbTUOTILrPRPsFxsEkgupX.jpg

Pobierz
  • 10
@logarmistrz: Podobnie jak ja - kilka lat "fisiowania" z coverami i próbowaniem improwizowania czegoś - co skończyło się myśleniem "to niestety chyba nie dla mnie, by grać a nie odgrywać". Jednak jakiś czas temu stwierdziłem, że spróbuję jeszcze raz - tym razem pełną gębą - chcę porządnie odbębnić wszystko co teoretyczne, "monotonne" w ćwiczeniu (gryf na blachę, słuch, mody) itp - co by mieć solidne podstawy. Oprócz tego obstawiłem się materiałami
Dzięki za protipy, może kiedyś się przełamię. Na razie nawet improwizacja mi nie idzie :(
A o poradniku nie zapomniałem, ale nawet kolega powiedział że tu nie ma o czym pisać za bardzo. Zazwyczaj wybieramy jakąś skalę, czasem jeszcze styl i jedziemy. Kiedyś miał na kompie program z backtrackami do perkusji podzielonymi na style (rock n roll, funk itp) to sobie ogrywaliśmy wszystkie po kolei i było fajnie :D
@dyeprogr: Coś te akordy są pomieszane, ten który na diagramie jest podpisany F79 (swoją drogą F7add9 jak już) powinien być zapisany po prostu F9 bez kombinowania, ewentualnie można oznaczyć dla precyzji F9/C bo ma inwersję z C w basie. Składa się z dźwięków F, A, C, Eb i G, ale z diagramu wychodzi E, G#, B, D i F# czyli... E9 który jest obok, są zamienione i źle oznaczone. Chwyt też
@NeXIcE: Rzeczywiście, dzięki, przyznam, że nie zauważyłem tego - narazie tylko łapałem formy i starałem się by to brzmiało - kompletnie nie zwróciłem uwagi na to jakie to dźwięki :D Mam nadzieję, że bym się sam zorientował później (po samych tonikach toć to widać ja na dłoni), bo jak nie to by była niezła poracha jakbym to tak grał haha :D

Co do oznaczeń to na początku książki jest napisane, że
@dyeprogr: Na pewno byś się zorientował, widać w sumie od razu że coś nie tak, bo F nie może być niżej na lewo od E,a tutaj jest diagram od 6 progu zamiast 7, tak sam zauważyłem i sprawdziłem dokładniej. :)

Skoro tak, to pewnie przypadkowy błąd. Z nazwami akordów niestety jest ten problem, że wiele osób opisuje je jak chce, nie ma ścisłego standardu, pozostaje jedynie logika, wszystko zależy więc od
@StefanBetoniarz: "Ile utworów"? Trudno powiedzieć. Całych kompletnych (tonika, progresje, odpowiednie chwyty, melodie/riffy, solówki) chyba wcale lub niemal wcale. Jest to jednym z moich głównych celów, jednak nie jest to na tę chwilę moim priorytetem w praktyce (choć tak - mogłoby być).

Powoli zaczynam w GBET ćwiczenia z momentalnego odgrywania "melodii" (sekwencji losowych dźwięków), w "Pitch Improver" narazie nadal ćwiczę interwały (aktualnie idąc od najmniejszych nadal męczę 4ki i 5ki), ale powoli
dyeprogr - @StefanBetoniarz: "Ile utworów"? Trudno powiedzieć. Całych kompletnych (to...
@dyeprogr: A ja chyba żadnego utworu nie zagrałem ze słuchu (granie dźwięków dopóki nie będzie brzmiało jak utwór się nie liczy, bo to nie granie ze słuchu). Ale wydaje mi się, że efektywniejszą techniką nauki interwałów jest solfeż.