Wpis z mikrobloga

Siemens z Newagiem wyprodukują wagony metra dla Sofii
Konsorcjum SIMETRO wygrało przetarg na dostawę wagonów metra dla trzeciej linii podziemnej kolejki w Sofii. W jego skład wchodzą: Siemens Bulgaria, Siemens Austria oraz Newag Nowy Sącz. Wszystko zatem wskazuje na to, że podobnie, tak, jak to miało miejsce w przypadku dostaw dla Metra Warszawskiego, w nowosądeckiej fabryce będą składane wagony dla Sofii. Konsorcjum ma być wspomagane także przez Start Engineering i Balkantel. Cena zaproponowana przez SIMETRO to 418 304 632,56 lev bez VAT. Od strony technicznej oferta to została oceniona na 48,79 pkt.

http://infotram.pl/siemens-z-newagiem-wyprodukuja-wagony-metra-dla-sofii_more_75936.html

Współpraca między Newagiem i Stadlerem początkiem dalszego zacieśniania więzów?
W polskich mediach od początku 2015 roku pojawiają się informacje o zainteresowaniu przejęciem Newagu przez zagraniczne koncerny. Ostatnim sygnałem są spekulacje odnośnie potencjalnej akwizycji przez Stadler. Szwajcarzy wycofują się z planów ekspansji na rynki WNP i mogą szukać rozwiązania optymalnego pod kątem kosztów produkcji i perspektyw rozwoju w postaci inwestycji w Polsce.

(...) Pomijając spekulacje o chęci sprzedaży udziałów w Newagu przez Zbigniewa Jakubasa (poszukiwanie nowych możliwości inwestycyjnych, większego zaangażowanie w Netię), spółka może być interesującą inwestycją również ze względu na klimat konsolidacyjny jaki panuje wśród największych zachodnich graczy (Siemens, Bombardier, Alstom). Istnieje realna obawa przed konkurencją ze strony chińskiego CRRC, który powstał w wyniku fuzji kilku chińskich spółek na początku czerwca 2015 roku. Według Credit Suisse, Chińczycy z obrotami rzędu 36 mld dolarów będą dysponować największym udziałem w światowym rynku, a swoje oczy skierują na wciąż największy rynek zamówień – Europę. Szwajcarski Stadler wobec aprecjacji franka wobec euro, sankcji wobec Rosji i deprecjacji rubla (dotychczasowy planowany rynek ekspansji Szwajcarów) może szukać przystani dla swoich środków finansowych w Europie Środkowej, a szczególnie ciekawą inwestycją może być stosunkowy nowy gracz na rynku - Newag.

Na polską spółkę zwracają uwagę szwajcarskie media (Tagesanzeiger, Blick), wymieniając ją obok hiszpańskiego Talgo jako obiekt zainteresowania Stadlera. Atutem Newagu w opinii Guido Schättiego, dziennikarza ekonomicznego Blick.ch są ciekawe perspektywy rozwojowe w Polsce i pojawienie się nowosądeckiej spółki na GPW.


http://www.rynek-kolejowy.pl/58953/wspolpraca_miedzy_newagiem_i_stadlerem_poczatkiem_dalszego_zaciesniania_wiezow.htm

#kolej #newag #stadler #siemens #bulgaria
BaronAlvonPuciPusia - Siemens z Newagiem wyprodukują wagony metra dla Sofii
Konsorcj...

źródło: comment_iK5wXDoadeZpNeQZPbAw365lwsvlbmkt.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
@Baron_Al_von_PuciPusia: Trochę z dupy pytanie, ale chodzi mi o to czy Jakubas naprawdę chce opchnąć Newag czy tylko rozpuszcza takie pogłoski :P Osobiście wolałbym żeby ta firma została z Polskim właścicielem i żeby nie oznaczało to jednocześnie kapitału państwowego, jak to niektórzy rozumieją.
  • Odpowiedz
ale chodzi mi o to czy Jakubas naprawdę chce opchnąć Newag czy tylko rozpuszcza takie pogłoski :P


@miras1357: To już pana Jakubasa trzeba zapytać. ;)

Osobiście wolałbym żeby ta firma została z Polskim właścicielem i żeby nie oznaczało to jednocześnie kapitału państwowego, jak to niektórzy rozumieją.


@miras1357: To już zależy od planu biznesowego podmiotu, który mógłby wykupić udziały w Newagu.

Przy zachowaniu biura R&D i kadry inżynierskiej, a z dodatkowym
  • Odpowiedz