Wpis z mikrobloga

Mirki, w tym roku planuję kupić samochód, który da mi trochę przyjemności z jazdy i przy okazji nie zrujnuje budżetu (10tys razem więc samochód w cenie do 8tys). Mam dwa typy, możecie proponować swoje. A4 b5 1.8 turbo/2.8 quattro, e36 2.0/2.5/2.8. W Audi odstrasza mnie aluminiowe zawieszenie, a w BMW opinia dresowozu. Skłaniam się ku BMW 2.8 ale wątpię żebym dostał w tej cenie. #kupujesamochod #auta #samochody #carboners
  • 18
@legionglosow: Aluminiowy zawias w A4 B5 akurat jest bardzo trwały jeśli jest dobrze zrobiony. Ale ten samochód nie da Ci frajdy z jazdy - fotele średnio trzymają, zawieszenie jest dość miękkie, przez co szybsze wchodzenie w zakręty nie wchodzi w grę. To jest dobry samochód do jeżdżenia z punktu A do punktu B, a nie do dawania radości ;)
kompletnie nie mam przekonania do tych marek, żaden znajomy nie ma


@legionglosow: Volvo S80 - duży, wygodny samochód, prosta konstrukcja, tani zawias, tanie części (mnóstwo anglików). Dobre trwałe benzynowce - ich jedyny słaby punkt to przepustnica, jest elektroniczna, jej regeneracja (dożywotnia, zamienia się potencjometry na czujniki halla) kosztuje ok. 800zł. Polecam albo 2.4T albo 2.9. 2.9 ma co prawda 4 biegowy automat ale jest on trwały (z tym silnikiem, z 2.9
myślałem, że drogie części i ciężko dostępne


@legionglosow: Na szybko, ceny z hurtowni:

Rozrząd kpl. INA: ok. 300zł

Sworzeń TRW - 70zł
Oba silentblocki wachacza FEBI - 100zł

W S80 z przodu masz pojedynczy wachacz.

Końcówka drążka kier FEBI - 57zł
Łącznik stabilizatora przód FEBI - 40zł

Volvo z tego okresu czyli S60/S80/V70 to taki stary styl budowy samochodu z #!$%@?ą elektroniką (generalnie dosyć bezawaryjną) + dobre wyposażenie i dobre materiały,
@der_lokomotivfuhrer: Ale bym pomęczył takie volvo, szczególnie 2.8 Biturbo ale automat odstrasza :)

@legionglosow: Co do A4 to obecnie sprowadziłem taką 2.6 V6(150KM ale zbiera sie o sekundę lepiej niż E36 150KM) i muszę przyznać, że z usportowionym zawiasem jeździ całkiem fajnie. Gdyby miało dodatkowo quattro, manual i 2.8 to dupę urywa :)
Ale bym pomęczył takie volvo, szczególnie 2.8 Biturbo ale automat odstrasza :)


@Kejran: Ten automat niszczy potencjał T6. Toż to silnik który ma 380Nm w zasadzie od 2tys do końca obrotomierza :)
Gdyby Lolvo zakupiło lepszą wersję tej skrzyni czyli 4T65E-HD nie byłoby problemu, amerykańce jeżdżą na tych skrzyniach na ich V8 i nie chcą się rozpaść.
Na szczęście ten automat w zasadzie można naprawić samodzielnie (o ile ma się jakieś