Wpis z mikrobloga

Mam pytanko w sprawie nieszczęsnego triatlonu z ostatniego weekendu.
Jak wiadomo trasa przebiegała m.in. przez teren miasta i gminy Swarzędz, choć w nazwie zawodów pojawił się tylko Poznań. Czy w związku z utrudnieniami (np. w poprzednim roku przejazd z południa miasta na północ zajmował nawet 3 godziny!) organizatorzy wypłacili/wypłacą jakieś odszkodowanie albo część zysków?
Znając podejście poznańskiego magistratu do gmin ościennych (pozorowanie remontu trasy katowickiej w celu utrudnienia wjazdu do miasta) nie zdziwiłbym się, jakby mieszkańcy Swarzędza mieli ponieść koszty tej imprezy nic w zamian nie zyskując.
#poznan #triatlon
  • 20
@mroznykasztan: każdy mieszkaniec dostaje kupon na przejazd mpk do 3 przystanków gratis.
Kupon trzeba odebrać osobiście w ratuszu miejskim w pokoju obok koziołków.
Kupon można odebrać tylko w godzinach od 08:00 do 08:15 i tylko co drugi poniedziałek miesiąca

@mroznykasztan: Miasto płaci ze swojej kasy za zbudowanie na nowo mostów kotowickiej, koszty jak liczyli to 190 mln.
Przetarg się odbył, wygrała firma za ~109
Zaczęto rozbiórkę, lecz trzeba było wstrzymać ponieważ okazało się, ze grunt jest fest podmoknięty nie tak jak miasto wpisało w przetargu.
Kończą się właśnie negocjacje w sprawie zwiększenia bez przetargu kasy dla wykonawcy i wzrasa o około 9mln(w między czasie została zwolniona pani prezes, bo kręciła
@Akuku69: Masz rację.
Na stronie triatlonu (http://challenge-poznan.pl/) nie znalazłem w sekcji "Partnerzy" miasta i gminy Swarzędz. Ba! Burmistrz Swarzędza wydał negatywną opinię o przebiegu transy i sugerował, by udostępniono po jednej nitce (w każdym kierunku) drogi nr 92 dla ruchu kołowego.
Sytuacja (oczywiście z mojego punktu widzenia) wygląda na taką, że Poznań robi sobie wielką imprezę, która dobrze wygląda medialnie, ale kosztem innych, czyli Swarzędza i Kostrzyna.
Mam nadzieję, że
@Akuku69: Skoro miasto nie zgodziło się z organizacją ruchu to można wyciągnąć prosty wniosek, że nie chce tej imprezy w takim wymiarze. Jak pisałem wcześniej, byłaby możliwa zgoda na taki przebieg, gdyby udostępniono po jednej nitce (w każdym kierunku) drogi nr 92 dla ruchu kołowego.
Sytuacja jest podobna do takiej, jakby np. Gdańsk chciał zrobić imprezę biegową na terenie Sopotu, bez porozumienia się z tym drugim miastem.
@mroznykasztan: Jeśli trasa przebiegała przez tereny należące do gminy/miasta Swarzędz to tamtejsze władze musiały się na to zgodzić. Czy miały z tego jakieś profity czy nie to osobna kwestia.
@pwone: Wydaję mi się, że pozwolenie na wyłączenie z działania DK 92 musiało przyjść z góry (wojewoda?) i wcale bym się nie zdziwił, gdyby w ogóle nie pytano gminy o zdanie. "Urządzimy Wam paraliż komunikacyjny bo tak Nam się podoba. I co Nam zrobicie?" - takie podejście było widać, gdy w ogóle nie zostały uwzględnione poprawki burmistrza do planu tego przedsięwzięcia.
@Akuku69: Pomyśl sobie jak 500 osób czeka na przejazd