Wpis z mikrobloga

Mirki programisty - pytanie banalne na szybkości:
1.Próbuję ogarnąć prostą wersję szachów w c++, w jaki sposób poprzez podanie przez gracza współrzędnych można wychwycić w programie która figura została wybrana? No bo jedyne co mi przychodzi do głowy to sprawdzanie aktualnych położeń wszystkich figur if'ami, a przeca musi być jakiś sprytny sposób na rozpoznanie do której figury te współrzedne się odnoszą (,)
#programowanie #ceplusplus #ulomnosc
  • 8
@mab122: wpółrzędne poprzez int x i y, plansza traktowana jako tablica charów. Ogólnie to nie ma co pokazywać jeszcze za bardzo, bo tyle co klasy rozpisałem i się zacząłem nad tym zastanawiać właśnie :>
@Wyrewolwerowanyrewolwer: możesz podać jakiś przykład, albo link jak coś takiego miałoby wyglądać? Mam rozumieć, że utworzyć tablicę klas pole, gdzie każde pole miałoby wkaźnik, który by się odnosił do jakiejś figury? Trochę mało kumaty jestem :D
@Wyrewolwerowanyrewolwer: tzn ja rozumiem zamysł, tylko jak powiązać ze sobą figury i pola planszy - mam chyba małe braki.
Mam w każdej figurze (figura jest klasą) jej aktualne położenie i znak jaki sobą reprezentuje, w chwili generowania wszystkie mają swe domyślne położenia.