Wpis z mikrobloga

Premier Ewa Kopacz reklamuje sklep Biedronka?

Polskie sieci chcą, aby reklamowała je Premier Ewa Kopacz. Nie ma w tym nic dziwnego skoro niedawno szefowa naszego rządu tak wychwalała swoje zakupy w Biedronce.
Podczas dzisiejszej konferencji poświęconej złej sytuacji w handlu polskim, Krzysztof Steckiewicz z Naczelnej Rady Zrzeszenia Handlu i Usług pytał Panią Premier, czy pomiędzy naszym rządem a sklepami Biedronka jest jakaś współpraca reklamowa, ponieważ mniejsi przedsiębiorcy mogliby także zebrać odpowiednie pieniądze i wykupić reklamę u Ewy Kopacz.

Każdy z nas robi zakupy także w małych osiedlowych sklepach, często prowadzonych przez prywatnych przedsiębiorców, którzy również zasługują na szacunek i zainteresowanie nie tylko mediów, ale i przedstawicieli rządu, który podobno wspiera polski handel. Te prywatne sklepiki usytuowane w pobliżu sklepów wielkopowierzchniowych nie mają wielkich szans w starciu z potężnymi sieciami działającymi w naszym kraju. Sieci te są dodatkowo współfinansowane przez Bank Światowy i Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju. Celem tego promowania wielkich międzynarodowych sieci miało być podobno wspieranie rozwoju lokalnego oraz zmniejszenie światowego ubóstwa.

W ciągu ostatniej dekady pożyczki te osiągnęły poziom 900 mln dolarów. Nikt nie wie też jaka część z tych pożyczek została przez banki umorzona ponieważ dane te są niejawne. Banki ogólnoeuropejskie nadal udzielają sieciom tych pożyczek, co prowadzi do zamykania małych sklepów i do wypierania z półek sklepowych marketów produktów wytworzonych przez drobnych producentów rolnych oraz przez słabsze grupy producenckie.

Polski rząd powinien dbać właśnie o naszych rodzimych rolników, grupy rolne i mniejsze sklepy, a nie reklamować sieci, które wygenerowany zysk kierują za granicę. W przeciwnym razie za kilka lat staniemy się krajem zależnym od dostaw żywności z krajów ościennych, a to jest osłabieniem naszej suwerenności.

http://swiatrolnika.com.pl/wydarzenia2/item/1248-premier-ewa-kopacz-reklamuje-sklep-biedronka
  • 2
@ChrzanMorelowy: Media zwracają uwagę na znanych ludzi w sklepach, samochodach czy imprezach. Przez pokazywanie w TV lub gazetach informacji na temat marek związanych z danym wydarzeniem - są one reklamowane.
KAżdy aktor o tym wie, a nie wie Premier?