Wpis z mikrobloga

Ktoś ogarnia dobrze #allegro #payu, regulaminy i wie co mogę jeszcze zrobić?

Kupiłem laptopa w niedziele. Miał przyjść maks we wtorek. W środę dzwonię, powiedzieli, że przez przypadek wysłali komuś innemu moje zamówienie, czekają na zwrot i wyślą jak dostaną, w piątek powinienem mieć, będą informować. Dziś zadzwoniłem spytać się czy będzie, okazało się, że podobno ten laptop ma im przyjść dopiero w poniedziałek i wtedy do mnie wyślą.
No to się wkurzyłem, zwłaszcza na brak wcześniejszego info (sam musiałem się dodzwaniać) i poprosiłem o zwrot środków. Podałem numer konta i dane. Odpisali mi, żebym się zastanowił i może poczekał do poniedziałku bo zwrot będzie trwał do dwóch tygodni. Serio jest tak gdzieś w regulaminie allegro? Z tego co widzę w PayU jest opcja zwróć środki, którą kupujący może wykonać. Czy mam związane ręce? Wolałbym dostać środki jakoś szybko, teraz bo do tego czasu nie będę miał za co kupić innego sprzętu.

Sprzedający to zarejestrowana firma.
  • 16
@madry_i_mieciutki: Poproś o zwrot środków. Dlaczego? Dlatego, bo popełnili błąd, a pokłosiem tego błędu musisz czekać na sprzęt, który nie został jeszcze wysłany. Jeżeli nie posiadają na stanie więcej niż jednego laptopa to trochę (bardzo) słabo.

Dla mnie to trochę to #januszebiznesu nie dlatego, bo popełnili błąd tylko dlatego, bo swój błąd przerzucają na klienta bez sensownego sposobu rozwiązania go.
@BobBuilder: oczywiście, że poprosiłem.Laptop miał określoną specyfikacje, to jakaś hurtownia, więc na pewno nie mają takiego drugiego. Z tym że chciałbym dostać środki szybciej niż w ciągu dwóch tygodni i nie wiem jakie mam możliwości. Przez PayU da się zwrócić podobno od razu, o ile sprzedający nie ściągnął ich z konta. A w tym wypadku chyba to zrobił, bo poprosił mnie o nr swoje rachunku bankowego.
@madry_i_mieciutki: Najwidoczniej tak. Środki zostały ściągnięte na konto bankowe. Jeżeli proszą o numer konta to prześlij do nich emaila z numerem i napisz żeby potwierdzili odbiór emaila (żeby później w kulki nie lecieli, że nie otrzymali emaila albo coś) i spytaj się kiedy przeleją. Do tego musisz z reguły doliczyć +1 dzień na przelew. Choć i tak będzie to szybciej niż czekanie na customowego lapka, który nie wiadomo czy ktoś nie
@BobBuilder: na razie wyglądało to tak
1. rozmowa telefoniczna - chcę zwrot, ok to proszę wysłać nr. konta
2. wysyłam nr. konta, proszę o info kiedy wykonają przelew
3. odp, żebym się zastanowił (szantaż) bo zwrot może trwać do 14 dni
4. potwierdzam chęć otrzymania zwrotu
@nexpo: sprzedawca ma gdzieś taką opcje zwróć przez payu i wtedy pojawia ci się na twoim koncie payu skąd możesz sobie przelać do banku. Z tym, że sprzedawca może tego użyć przed wypłaceniem sobie na konto, a znając życie wypłacają sobie od razu nawet zanim klientowi wyślą.
@nexpo: dostałem właśnie potwierdzenie przelewu. Może podziałało na nich to, że napisałem do allegro, miła babka mi pomogła i powiedziała, że jeśli transakcja nie została w ogóle zrealizowana to zwrot środku powinien być jak najszybszy i że wyślę ostrzeżenie sprzedającemu, jakby nie dało efektu to kontaktować się "za 5 dni". Ale na szczęście podziałało.