Wpis z mikrobloga

@Radus: Nie ma w tym nic dziwnego istotą kolei jest przeprowadzanie jej w taki sposób aby przechodziła przez największe miasta jak widać na powyższym obrazku z Łódź została z premedytacją pominięta
@monterrey: Ale w tym przypadku ewidentnie prowadzenie trasy przez Łódź mija się z celem. Trasa Łódź -Warszawa jest full obłożona, zawadzenie o Łódź to minimum dodatkowe 4,5 h jazdy (a bez tunelu średnicowego to i dłużej), a spokojnie można skomunikować połączenia z Łodzi aby przesiadki robić w Kutnie.
@Radus: Trasa i tak nie powstanie szybciej niż tunel średnicowy, a prawda jest taka że przeprowadzenie takiej trasy jak railbaltica jest kolejnym powodem dla ktorych warto budować tunel średnicowy. Lecz po Twoich wypowiedziach mniemam że nie jesteś z Łodzi :)
@monterrey: Znowu się zaczęło... Mapka jest nieprecyzyjna. Na polskim odcinku prace trwają od Warszawy w kierunku Białegostoku. Na zachód od Warszawy nikt niczego nie będzie budował czy modernizował w ramach tego projektu. Po prostu formalnie trasę Rail Baltica podłączono do istniejącej już trasy międzynarodowej E20 Berlin-FFO-Poznań-Warszawa-Terespol.