Niebawem taki tramwaj zobaczymy w Poznaniu - jest to pierwszy ze składów Solaris Tramino przygotowanych dla Olsztyna, u nas będzie testowany. Jako że został zbudowany na nietypową skrajnię 2,5 m, Solaris wytypuje trasy w Poznaniu po których taki szerszy tramwaj będzie mógł się poruszać. W zajezdni Franowo na początku czerwca przejdzie pierwsze testy homologacyjne. Drugi egzemplarz olsztyńskiego Tramino trafi 15 czerwca do Olsztyna.
@Lacik: i wysokość. Właściwie to szerokości i wysokości, skrajnia pojazdów szynowych nie jest prostokątem. Jakby co to skrajnia nie jest wymiarem pojazdu, tylko jest to przestrzeń, która jest zarezerwowana do poruszania się określonego pojazdu (lub pieszych i rowerzystów) i nie może się w niej nic innego znaleźć.
#poznan #tramwaje #solaris
Komentarz usunięty przez autora
@HorribileDictu pisze o szerszym tramwaju, komu wierzyć? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Bazuję na PN-K-92009:1998 na którą powołuje się "Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie"
Rysunek z tej normy - strona 5.
http://www.forum.tramwaje.slask.pl//files/zasady_projektowania_linii_tramwajowej_125.pdf
Jakby co to skrajnia nie jest wymiarem pojazdu, tylko jest to przestrzeń, która jest zarezerwowana do poruszania się określonego pojazdu (lub pieszych i rowerzystów) i nie może się w niej nic innego znaleźć.