Wpis z mikrobloga

Wczoraj byłem z moim #rozowypasek na wycieczce. A że sobie walnąłem browara to pozwoliłem jej prowadzić. Podczas jazdy przyuważyłem bardzo ciekawą rzecz. Jak redukowała prędkość(będąc na piątce) to wciskała sprzęgło a następnie czwórka, trójka i dwójka i wtedy puszczała sprzęgło....


#logikarozowychpaskow
  • 34
  • Odpowiedz
@baltazarbaltazarowiczzewakin: Mówisz, że jazda na luzie z górki jest ekonomiczna. Nie jest to prawdą. Jadąc z górki masz dwie alternatywy: albo jedziesz na biegu, albo jedziesz na luzie. Jazda na biegu jest oszczędniejsza. Ty wyjeżdżasz z jakimś dziwnym myśleniem, że ogólnie z górki jest fajnie, więc na luzie tez jest fajnie. To tak jak mówić, że ponieważ jedzenie marchewki jest zdrowe, to zjedzenie 1000 marchewek też musi być zdrowe. Nie
  • Odpowiedz
@flejwaflejwaplejapleja: W sumie to ciężko mi cokolwiek powiedzieć (takie śmieszki heheszki), jechałem jedynie starą fiestą ze skrzynią chyyyyba CVT (bezstopniowa) - bez szaleństw oczywiście! A tak to... zwykłemu szarakowi raczej by to nie przeszkadzało, ot brak zabawy ze zmianą biegów podczas jazdy.
  • Odpowiedz
@flejwaflejwaplejapleja: Podczas zjazdów delikatnie wciskasz hamulec i skrzynia reaguje płynnym schodzeniem z obrotów i redukcjami. Jeśli skrzynia ma system adaptacji do stylu jazdy to jest zajebiście jeśli to jakieś przedpotopowy Getrag 4b to masz cyferki 4 3 2 wrzucając skrzynię w ten tryb auto nie wejdzie na wyższy bieg...
  • Odpowiedz