Wpis z mikrobloga

#fotografia #canon

Mirki, mam canona eos 500D i kitowy obiektyw. Jakimś pro fotografem nie jestem, ba jestem dość słabym fotografem, a nawet nie fotografem tylko okazjonalnym pstrykaczem, ale chciałbym zanabyć inny obiektyw. Z racji cen interesują mnie tylko takie z drugiej ręki. Ten obecny ma ogniskową 18-55mm, chciałbym coś z większą ogniskową. Na temacie praktycznie się nie znam i oczekuję porady. Cena ma kluczowe znaczenie dla mnie. Od obiektywu oczekuję dobrej współpracy z body, poprawnego ostrzenia, większej ogniskowej. Cena jak najniższa, jak by się dało za 100 zł, to by to była najlepsza opcja, ale wiem, że się nie da. Szukam opcji mocno budżetowej.

W załączniku próbka moich braków zdolności foto.
Pobierz p.....8 - #fotografia #canon

Mirki, mam canona eos 500D i kitowy obiektyw. Jakimś ...
źródło: comment_FJOn8EgyLU1kutFPbZB0WSoi7AXYdFP9.jpg
  • 10
@ZaczynamOdNowa: przecież napisałem, że najlepiej za 100 zł, ferrari jak by się dało za 100 zł kupić, to też bym kupił.

Chodziło mi oto, że szukam czegoś taniego i w miarę ok. Myślę, że te 300 - 500 zł byłbym w stanie wydać.
@piotreek88: Nie znajdziesz w takich pieniądzach nic sensownego. Też się długo głowiłem co kupić, tanim kosztem możesz poszukać np. heliosa 58/2 albo jupitera 135/3.5, oba na M42 (adapter z potwierdzeniem ostrości kosztuje kilkadziesiąt złotych) i zapiąć do canona, optycznie bardzo fajne obiektywy ale nie będziesz miał AF. Co do tele to ostatnio udało mi się zapolować tanio na Canona 70-200/4L i to chyba najlepszy wybór w swoim przedziale cenowym.
@piotreek88 Pytanie czy chcesz dalej być okazjonalnym pstrykaczem, czy lepiej ogarnąć robienie zdjęć. Bo wszystko na M42 wyjdzie taniej, i zmusi cię do większego myślenia i wysiłku przy pstrykaniu przez co więcej się nauczysz, ale jeżeli cię to nie kręci to tylko się zdenerwujesz i zniechęcisz.