Aktywne Wpisy
GratisLPG +95
Adamfabiarz +9
Jednak kolejne auto Octavia, a nie Scala, bo nie dam rady bez bagażnika min. 500 L, a optymalnie >525 L.
Wyszło 144 750 zł za optymalną dla mnie konfigurację. Na razie nie ma to większego znaczenia, bo kupię kolejne auto albo jak pierw wyjadę Fabię Kombi do 500 tys. km (na razie przebieg 84 tys. km po 25 miesiącach) lub ewentualnie wcześniej uda mi się stać potężnym CEO, ale to też zajmie parę lat. Więc cena jeszcze się zmieni za kolejne parę lat, albo i za ok. 10 lat. Ale chcę mieć porównanie jak cena się zmieniała w stosunku do inflacji, zarobków, itp.
Na tą chwilę Octavia wychodzi 2x drożej niż dałem za aktualne auto w 2022 (68 tys. = wg wartości pieniądza na 2024 byłoby to 72,5 tys.). Więc taka Octavia to już naprawdę będzie takim prezesowskim autem do trzymania przeze mnie przez kolejne 20 lat.
Opcje wybrane do auta w linku oraz w 2 komentarzach pod wpisem
Wyszło 144 750 zł za optymalną dla mnie konfigurację. Na razie nie ma to większego znaczenia, bo kupię kolejne auto albo jak pierw wyjadę Fabię Kombi do 500 tys. km (na razie przebieg 84 tys. km po 25 miesiącach) lub ewentualnie wcześniej uda mi się stać potężnym CEO, ale to też zajmie parę lat. Więc cena jeszcze się zmieni za kolejne parę lat, albo i za ok. 10 lat. Ale chcę mieć porównanie jak cena się zmieniała w stosunku do inflacji, zarobków, itp.
Na tą chwilę Octavia wychodzi 2x drożej niż dałem za aktualne auto w 2022 (68 tys. = wg wartości pieniądza na 2024 byłoby to 72,5 tys.). Więc taka Octavia to już naprawdę będzie takim prezesowskim autem do trzymania przeze mnie przez kolejne 20 lat.
Opcje wybrane do auta w linku oraz w 2 komentarzach pod wpisem
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
W przypadku pozostałych środków komunikacji wydatki przeważyły nad generowanymi oszczędnościami. Pokonanie 5-kilometrowej trasy z King George do Fraser Hw autobusem to zewnętrzny koszt w wysokości 0,38$. W przypadku samochodu kwota rośnie do 2,78$.
Nieco inaczej przedstawiają się indywidualne koszty ponoszone przez poszczególne grupy uczestników ruchu. Na podstawie kalkulatora wyliczono, że przejechanie trasy autobusem obciąża portfel kwotą 8$, przejście pieszo – 7,93$, przejazd autem – 6,47$, zaś podróż rowerem – 3,70$. Skąd tak zaskakujące rezultaty? Zapewne z dosłownego potraktowania słynnego porzekadła „czas to pieniądz”. Przy obliczeniach wzięto pod uwagę nie tylko koszty paliwa, ubezpieczeń czy utrzymania pojazdów. Na konkretne kwoty przeliczono również czas, toteż im dłuższa podróż, tym większe straty finansowe.
Bilans zysków i strat w ciekawy sposób prezentuje również zestawienie pokazujące, ile musi dołożyć społeczeństwo do każdego dolara wydanego na przemieszczanie przez każdego uczestnika ruchu. Na każdy dolar wydany przez niechronionych uczestników ruchu wypada 0,01$ (w przypadku pieszych) lub 0,08$ (w przypadku rowerzystów) wydanych przez społeczeństwo. 1$ wydany przez pasażera komunikacji zbiorowej to 1,50$ kosztów zewnętrznych. Do 1$ wydanego przez kierowcę społeczeństwo musi dopłacić aż 9,20$.
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/ile-kosztuje-chodzenie-pieszo-a-ile-jazda-samochodem-48616.html
@przemek6085 Widzisz ile nas wszystkich kosztujesz?
#transport #transportpubliczny
@przemek6085: Co masz do Moving Forward?
@przemek6085: Transport to ogromny biznes. Zmniejszenie liczby znaczenia transportu samochodowego musi zwiększyć inne gałęzie transportu. Ale tu chodzi o koszta transportu w miastach. I nie od dziś wiadomo, że całościowo najmniej wydajny i najmniej opłacalny jest ten samochodowy. Ale nie można patrzeć na to przez pryzmat jednego rodzaju transportu, a raczej całościowo
weź se nie wiem, zawołaj
http://www.wykop.pl/link/2492627/pociag-zatrzymal-wyscig-kolarski/?utm_source=ostatio_popularne_wykopalisko&utm_medium=link_1&utm_campaign=ostatio_popularne_wykopalisko
@przemek6085: bo jesteś odporny na fakty, ja to wiem. xD
Fajnie, że masz tak fajnie, ale to nie oznacza, że to najwydajniejszy sposób. W końcu te twoje miasta się zablokują i będzie pszypał. No chyba, że jednak władza u ciebie ogarnięta i będzie inwestowała w rozwój zintegrowanego transportu.
Widziałem, bk z organizatorów.
Dobrze, że powstaje transport zbiorowy, ale prywatny, jak PolskiBus - alternatywa wobec kolei.
@przemek6085: Czo? xD
Albo kwestia porozumienia się z zarządcą infrastruktury kolejowej. Tu coś nie pykło.
jpd pszemeg, serio?