#stan #nauka #kosmos #zycie Za 10 lat według NASA będziemy znali "obcych"

Teleskop Hubble’a pozwolił odkryć ślady słonej wody na jednym z księżyców Jowisza. Woda ma być – według opinii uczonych - pod powierzchnią gruntu księżyca. A wszędzie tam, gdzie jest woda, możliwe jest życie.

– Wiemy, jak i gdzie szukać – deklaruje amerykańska agencja rządowa NASA i zapowiada, że do 2025 roku będzie mieć pierwsze dowody na istnienie żywych istot w dalekim kosmosie. Zdaniem naukowców w okresie najbliższych 20 do 30 lat będzie możliwe tego dowieść w sposób, jaki nie pozostawia żadnych wątpliwości.

Przedstawiciele uczonych NASA przyznają jednak, że potencjalni "obcy" z kosmosu raczej nie będą przypominać postaci z filmów science fiction, a proste drobnoustroje. Mimo to naukowcy nie tracą zapału w dalszej pracy poszukiwawczej. – Mamy odpowiednią technologię. Myślę, że zdecydowanie jesteśmy na dobrej drodze – mówi Ellen Stofan, główny naukowiec NASA.

Uczeni z rządowej instytucji USA, odkryli już kilka ciał niebieskich, na których znaleźli ślady wody. A to już może być potencjalnym miejscem życia. Bo jeśli gdzieś jest woda, prawdopodobnie są tam także istoty żywe.

"Dzięki teleskopowi Hubble’a udało się odkryć ślady słonej wody na jednym z księżyców Jupitera" – podała niedawno NASA. Woda ma się znajdować – według przypuszczeń uczonych - pod powierzchnią księżyca o dobrze nam znanej nazwie Europa, między dwoma warstwami lodu.

Jupiter to pierwotna nazwa Jowisza – piątej w kolejności oddalenia od Słońca i największej planety Układu Słonecznego. Jego masa jest niewiele mniejsza niż tysięczna masy Słońca, a zarazem dwa i pół raza większa, niż łączna masa wszystkich innych planet Układu Słonecznego. Razem z Saturnem, Uranem i Neptunem tworzy grupę olbrzymów gazowych, nazywaną czasem także planetami jowiszowymi.

Planeta owa była znana astronomom w czasach starożytnych. Nazwę nadali jej antyczni Rzymianie. Planetę wiązano z mitologią i wierzeniami religijnymi wielu ówczesnych kultur. Rzymianie nazwali planetę na cześć głównego bóstwa swojej mitologii – Jowisza.
Źródło: tvp.info.

Stanisław Cybruch

Na zdjęciu ilustracyjnym - Jowisz. Fotomontaż systemu Jowisza - cztery księżyce galilejskie: Kalisto, Ganimedes, Europa i Io. Foto: chasm.cba.pl.google.com.
Pobierz stanislaw-cybruch - #stan #nauka #kosmos #zycie Za 10 lat według NASA będziemy znali ...