Wpis z mikrobloga

Siema mircy, coraz poważniej myślę nad #emigracja czyli mieszkanie #zagranico ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Aktualnie jestem na etapie studiów inżynierskich (jeszcze super dwa lata przede mną). Ale no po prostu nie chce mi się już robić czegoś, co niekoniecznie jest gwarantem przyszłości. Chciałbym móc utrzymywać się sam, wynajmując jakąś kawalerkę. Wstępnie chcę coś na wakacje znaleźć i tu pytanie, czy powinienem się zainteresować jakimś konkretnym państwem, w którym byłaby możliwość rozwoju (kursy, ewentualnie jakieś studia później)?
  • 17
@Bomfastic: UK. Najlepsze uczelnie na świecie (obok USA), koszt 9000 Ł rocznie - ale świetny system kredytowy (spłacasz tylko jeżeli zarabiasz powyżej 21 000 Ł rocznie - 9% z nadwyżki), po trzech latach pracy przed studiami przysługuje Ci zasiłek 1100 Ł na cały okres studiów.
@Bomfastic: twoje możliwości ogranicza znajomość języków. Jakie znasz? Jeśli masz jeszcze 2 lata, to możesz nauczyć się spokojnie do B1 - B2 nowego języka, jeśli zapłacisz za kurs intensywny z 15h tygodniowo co najmniej. A studia najlepiej takie, które dają pracę ze szczytu jej listy:
https://i.imgur.com/NbYbNrs.png I najlepiej, żeby znajomość języka nie była bardzo ważna.
@Bomfastic: inżynierem czego będziesz? Być może łatwiej nauczyć się niemieckiego i pracować jako inżynier tam, niż próbować zmienić na specjalizację, która będzie dawała pracę w UK lub Irlandii?
@darck:

Polacy rozpoczynający studia w Wielkiej Brytanii są traktowani tak samo (z jednym wyjątkiem) jak obywatele UK. Za rok studiów na uczelniach w Anglii i Walii zapłacimy 9000 funtów rocznie za czesne. Ponieważ niewiele osób stać na taki wydatek, rząd Wielkiej Brytanii (za pośrednictwem agencji Student Loan Company) gwarantuje każdej osobie (także Polakom) pożyczkę. Mimo że po 3-4 latach studiów czekać nas będzie kredyt w wysokości 27-36 tysięcy funtów to w
Bomfastic: > Aktualnie jestem na etapie studiów inżynierskich
darck: > inżynierem czego będziesz?