Wpis z mikrobloga

Wołam @Leszqe, @Murzinio, @Errad, @blazkowic6, @Kazak77, @bartula123 apropo wrażeń z Pillarsów.

Przegrałem już 25h więc można powiedzieć że jakieś zdanie o grze mam. Na pierwszy ogień pójdzie mechanika, to chyba autorski system Obsidianu nie ma praktycznie nic wspólnego z D&D znanym w BG 1/2 czy IWD 1/2. Mamy standardowo parę statystyk opisujących naszego herosa jak:

-Moc odpowiada za dmg magiczny/fizyczny, ilość leczenia i obronę fizyczna (hart w grze)
-Kondycja zwiększa życie/ wytrzymałość i hart
-Zręczność zwiększa tempo ataku i refleks
-Percepcja zwiększa możliwość przerwania (ataku/czaru/umiejętności), refleks i odbicie (ataku)
-Intelekt zwiększa obszar działania (czaru/umiejętności), czas trwania i wolę
-Stanowczość zwiększa koncentrację (trudność przerwania), odbicie i wolę

Różnice polegają na tym że statystyki nie są sztywno przypisane do klas, mianowicie możemy zrobić wojownika opierającego się na inteligencji albo czarodzieja na mocy. Tak samo żadna klasa nie jest ograniczona pancerzem mag swobodnie może nosić płytówkę i machać mieczem. Ale im cięższa zbroja tym czas reakcji gorszy. Uff to tak w skrócie.

Nie będę się rozpisywać nad systemem, ponieważ sam go jeszcze w pełni nie ogarniam a to już wina klimatu produkcji. Po kliknięciu nowa gra cofnąłem się do 1998 i pierwszych Wrót Baldura, jedyną nowością było tworzenie postaci. Wiadomo jest inaczej bo nowy system itp. Interfejs to Baldur, grafika tak powinien wyglądać enhanced edition, ogólnie klimat jak te 17 lat temu. Wciągnęło mnie na jakieś bite 8 godzin i tutaj przejdę do fabuły (ale bez spojlerów), przypomina ona Planescape Torment sam świat jest podobny w budowie do Tormenta. Zdradzę tutaj tylko tyle że opiera się on na reinkarnacji duszy tak zwanym cyklu, kiedy jakieś istnienie umiera jego dusza zmienia ciało.
Skończyłem pierwszy akt i jest naprawdę dobrze nie wiem czy pchać wątek główny czy robić zadania poboczne :) Gra bywa wymagająca ale też daje dużo satysfakcji.

Nie wiem czy chcecie coś więcej wiedzieć jak by co to pisać w komentach. Wybaczcie, że tak to chaotycznie opisałem ale znów mam 13 lat :P

tl;dr Jeśli jesteś fanem BG, IWD czy planescape Torment to musisz kupić!

#pillarsofeternity #rpg #rpgboners
Ryhol - Wołam @Leszqe, @Murzinio, @Errad, @blazkowic6, @Kazak77, @bartula123 apropo w...

źródło: comment_sJIQV0ElZzlDkZ5o8rA4KBwhoLD9CBgi.jpg

Pobierz
  • 13
@Ryhol: Oj Panie, nie zgodzę się z tym, że świat jest podobny budową do Tormenta. Moim zdaniem nie ma nic wspólnego. Pillars to świetna gra, ale Eora to nie Wieloświat tylko standardowe fantasy z domieszką renesansu. Fabularnie też się znacząco różnią. Planescape: Torment miał osobistą fabułę, która w żadnym stopniu nie wpływała na losy świata. Wręcz w żaden sposób nie była w stanie zaburzyć równowagi Miasta Drzwi i sfer. Eternity ma
@Darnath: Masz rację, ale takie było moje pierwsze wrażenie, może nad wyrost ale bliżej światowi do Tormenta niż typowego fantasy jakim był Baldur. Zwłaszcza że przy obu grach grzebie Chris Avellone, na Numenerę też czekam :)

@Akhme: ja naprawdę się cofnąłem o te 17 lat i nawet do szkoły nie musiałem wstawać rano. Więc zarwałem nockę w starym dobrym stylu kiedy wyglądasz za okno i myślisz że jest jeszcze jasno
@Ryhol: Ze wszystkim się zgodzę, ale jest wiele niedociągnięć, np: ekrany ładowania (są nudne, mógłby być tam jakiś art), opis przedmiotów (mogliby wrzucić rysunek jak w serii BG, bo miażdżyły pyte!), troszkę ułatwić jednak mechanikę- nie do końca zrozumiała w sumie (jednakże łotrzyk zadające największe obrażenia z giwery to jest to!). KLIMAT MISTRZ!
P.S. Nie mówię tutaj już o bugach i crashach, bo to już inna inszość.
@Ryhol: Mechanika troche kuleje jest nie czytelna. Btw podczas walka w BG II każdy towarzysz dobrze wiedział sam jakie zakleci rzucić kogo atakować a tutaj trzeba każdemu z osobna palcem pokazać.
@Sherrax: Tutaj jest w ogóle AI drużyny, można im ustawić jakieś zachowanie? Mechanika też mi średnio pasuje strasznie dużo liczenia i pamiętania o wszystkich zależnościach. Sama magia mi też średnio pasuje większość czarów jest na dotyk. Ale cóż gra i tak mnie wesssała ;)
@Sherrax: BG był na AD&D które znałem z podręczników i opierało się na k20 tutaj jest k100, hp postaci na 5 lvl wynosi koło 250 plus wytrzymałość, namieszali chłopy. Wpadka z tłumaczeniem całkiem możliwa, drugi raz chyba po angielsku zagram.