Wpis z mikrobloga

#motor #motory #motocykle

Wpis się odnosi do wyboru pierwszego moto, oczywiście naczytałem się trochę tematów, wujka google także się nie boję, lecz chciał bym zapoznać się również poglądem mirków ;)

Myślę o motorze, od kiedy pewien znajomy przewiózł mnie na litrze, wrażenia takie że brak słów do opisania - coś zajebistego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jednak że do sprawy podchodzę z pokorą i mam zamiar zacząć od tego aby nabrać doświadczenia, na mniejszym sprzęcie i w odpowiednim stroju.

W oparciu o wiedzę forumowiczów oraz osób z którymi rozmawiałem, celuję w Hondę CB 500. Zauważyłem że powszechnie jest uważana jako najlepsza z pośród konkurentów w tej kategorii. Jest w sumie to nawet uniwersalne moto, a ja jeszcze chciał bym się przekonać co mi najbardziej się spodoba - teren, czy asfalt. Dlatego zastanawiam się jeszcze nad czymś w rodzaju turystycznego enduro. Np. Suzuki KLE 500 bądź Honda Translap, jednakże do tąd moim dylematem był wybór CB 500 a GS 500. CB mniej dostępna, droższa chodź bardziej mi przypada niż GS który jest tańszy i wszędzie mnogo (chłodzenie powietrzem itp.). Na moto planuje przeznaczyć ok 5k cebuli.

Chciałbym spytać co wy polecacie i czy macie jakieś doświadczenia z wyżej wymienionymi?
  • 19
@barteks135 Ja zaczynałem od Hondy VTR 250 i szczerze to mogę ją polecić z czystym sumieniem na pierwsze moto. Po trzech sezonach przyszedł czas na zmiany ale wiem, ze dobrze zrobilem zaczynając od takiego "malucha" bo dzieki temu wyszedłem cało z kilku podbramkowych sytuacji. Jednak VTR nie znajdziesz w tych cenach, o których piszesz. Co do CB lub GS to nic nie podpowiem.
@Barteks135: ja polecam Kawasaki ER-5, mam go już 7 sezon i spisuje się świetnie. Na dojazdy do pracy i weekendowe wycieczki jak znalazł. Dość tani w utrzymaniu, prosty w obsłudze, wiele wybacza. Prosta pozycja kierowcy jest komfortowa, łatwo się lawiruje między samochodami w korku, a dla pasażera jest nawet trochę miejsca na kanapie. To tyle ode mnie, bo innymi nie jeździłem więc się nie wypowiem;)
@Barteks135: witaj, byłem w tym samym położeniu co ty. Szukalem pierwszego prawdziwego moto, u mnie bardzo pobne kryteria z tym ze bardziej szukalem moto uniwersalnego bo miałem wcześniej zippa trackera , i jazda po lesie nawet na oponach nie nadających się do tego jest zdecydowanie przyjemniejsza niż jazda po samym asfalcie. Przegladalem wiele motocykli, finalne wybór padł na Hondę vigor/slr/fmx ale im więcej ich ogladalem i czytałem tym w ciemniejszej dupie
@Barteks135: mam 172 i to już raczej minimalny wzrost do Klekota, ostrzegam że można się zmęczyć przy parkingowym manewrowaniu, jest dość ciężki, a środek ciężkości jest wysoko. w dodatku bardzo miękkie zawieszenie nieco utrudnia pokonywanie zakrętów (dopiero ostatnio dochodzę do tego, że trzeba je jednak odpowiednio przystosować do szosy :P). także jeżeli chcesz sobie tego oszczędzić na początku to raczej oglądaj ER5, CB500, GS500 a ostatnio nawet ktoś w tagu #
@dadas: Wcześniej miałem skuter, speedfight 2, 70 cm. Jestem już po 2 szlifach, więc liście i żwir na zakręcie widzę od tamtego czasu po ciemku ( ͡° ͜ʖ ͡°). Jestem z pomorskiego, na cebulkę wcześniej się uparłem, ale w porównaniu do gs'ów to wybor znikomy.
@Kick_Ass: Tak, zdjęcie które wstawiłeś zainspirowało mnie do tego typu motocykla. Muszę powiedzieć że w dalekich planach myślę o ścigaczach, ale
@Barteks135: Tak, klekocik przyjemny ja mam 185 cm i dla mnie akuratny. Co prawda dla mnie Romet soft chopper tez dawał rade. Problemem motocykla w tej cenie nie jest jego moc czy wygląd tylko stan. Wierz mi ze jest tylu kretaczy na rynku ze ciężko jest cos trafić. Mi się udało. Pomyśl nad tym m20 , bardzo fajny prosty silnik na wtrysku, gościu pojechał nim na Ural. Nie patrz na znaczek.