Wpis z mikrobloga

Mirki, trochę czasu minęło od ostatniego wpisu pod #lukzdev więc czas na aktualizację. Ostatni tydzień spędziłem na dodawaniu dodatkowych elementów mapy do generatora, poprawie pracy kamery, pojawiły się wstępne animacje szkieletowe oraz odpicowałem feeling broni ( ͡º ͜ʖ͡º).

Zacząłem implementować AI przeciwnika, ale nie podoba mi się jak to teraz wygląda. Mirki z #programowanie #gamedev - możecie polecić jakieś artykuły o tym jak poprawnie implementować AI przy wykorzystaniu maszyn stanu, aby nie zrobić śmietnika w kodzie?

#sztucznainteligencja #gif #tworczoscwlasna

--------
Robimy grę gatunku Top Down Shooter / Rogue like like na mobile (może również PC)! Relacjonujemy postęp prac pod tagiem #lukzdev. Pierwszy wpis znajduje się tutaj.
jasiek13 - Mirki, trochę czasu minęło od ostatniego wpisu pod #lukzdev więc czas na a...

źródło: comment_koWpqwto93MxSJVmXDpLb4FsTR8rAiaW.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
@Defrag-tlp: co do kontrastujących pocisków to będziemy z tym eksperymentować bo obecnie faktyczni zbytnio się wtapiają, chyba nie będziemy zwiększać, raczej pójdziemy tu bardziej w stronę "Enter the gungeon" niż "Nuclear Throne", aczkolwiek z różnymi przeciwnikami trzeba będzie się zmierzyć w grze :)

Co do łusek to obecnie są 1=1 ze strzałami, prawdopodobnie będą zanikać z po chwili. Nie wiem czy chcę żeby bardzo wybijały się i kontrastowały z tłem bo
  • Odpowiedz
@jasiek13: Nie wiem czemu nikt z Waszego teamu na to nie wpadł:

W grze prowadzisz postać wyposażoną w karabin/SMG/pistolet powtarzalny - strzelasz do wrogów ubzrojonych w proce z dwóch patyków.
Samo wstępne założenie gry mi się nie podoba - czemu przeciwnik ma broń sprzed 30 lat gdy ja dysponuję nowoczesnym arsenałem automatycznym?
  • Odpowiedz
@Teal_c: Nie jestem pewien czy patrzymy na tą samą grę. Gracz strzela powiedzmy, że z karabinu do "kosmitów" strzelających "energią" z oczu.

Będzie dużo różnych typów broni gracza (tych bardziej tradycyjnych jak kusza i tych fantastycznych jak broń laserowa / energetyczna), ale różni przeciwnicy też będą w różny sposób atakować.
  • Odpowiedz
@goshki: dual-stick z kilkoma modyfikacjami, mam parę pomysłów i muszę je przetestować. Będzie to kluczowy element, od którego będzie zależeć czy gra będzie miała sens na mobile :)
  • Odpowiedz