Wpis z mikrobloga

Proszę o poradę: Zamówiłem przedmiot w sklepie internetowym. Otrzymałem inny model niż chciałem - delikatnie droższy, ale dla mnie mniej odpowiedni niż zamówiony. Nie było żadnego kontaktu w tej sprawie; mam wrażenie, że po prostu przysłali co mieli. Wykorzystałem przedmiot, bo lepszy taki niż żaden i nie mogę go już zwrócić (nawet nie chciałem, bo mi się spieszyło).

Czy w związku z powyższym mogę żądać jakiejś rekompensaty, czy też nie oddając przedmiotu zaakceptowałem sposób wywiązania się z umowy przez sprzedającego?
#prawo #prawakonsumenta #sklepyinternetowe
  • 10
@dizzydom: No właśnie wymienić się nie da - it's gone. Jakby zwrócili kasę, to miałbym i kasę i przedmiot, nie pójdą na to bez sądu, a sądzić się o taką pierdołę nie będę.
Jeszcze jedna sprawa - na paragonie jest wyszczególniony model taki jaki zamówiłem, a nie jaki faktycznie otrzymałem.
@CamelCase: Szanowny Panie,

uprawnienia konsumenta wynikają z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz.U. nr 141, poz. 1176).
Ustawa ta reguluje kwestię odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową ( podmiotu wskazanego na paragonie). Odpowiedzialność ta, na podstawie wskazanej ustawy wynosi 2 lata.

W przypadku stwierdzenia niezgodności konsument ma prawo żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową, wedle swego
@CamelCase: dostales droższa maszynkę do golenia niż zamawiales, zamiast od razu odesłać bo chciales inna, postanowiles się nią mimo wszystko ogolic tak żeby sprzedawca nie mógł juz jej dalej odsprzedać i teraz postanawiasz ja jednak zwrócić? Wasza kreatywność nigdy nie przestanie mnie zadziwiac.