Wpis z mikrobloga

No elo mirki, kto się orientuje w składaniu ekonomicznego kompa na mini-ITX? A szcezgólnie w bezwiatrakowych obudowach?

Szukam sobie jakiegos taniego sposobu na #htpc żeby mieć namiastkę kina domowego w oparciu o #kodi / #xbmc
Ponieważ #raspberrypi (B+) nie daje rady, to zanim kupię coś takiego na ali chciałbym się dowiedzieć ile kosztowałby składak. Mobo, SSD i RAM ogarnąć łatwo.

Problemem jest dla mnie znalezienie bezwiatrakowej (fanless) obudowy miniATX, która pomieściłaby wspomniane podzespoły + ewentualnie 1 kartę PCI oraz ciche zasilanie (picoPSU). Nie mam doświadczenia, więc nie wiem co mogę kupić, żeby nie zagotować sprzętu w środku.

Wymagania: tania i nie usmaży sprzętu, ewentualnie jakieś wyprowadzenie na kartę PCI. Nie będę jej nosił, może być brzydka i trzeszczeć przy ruszaniu, nie potrzebuję kieszeni na napędy optyczne.

#komputery #sprzetkomputerowy
  • 19
  • Odpowiedz
@CzySwieciSaPoToAzebyZawstydzac: fullHD + addony + lan wystarczą żeby zabić jedynkę B+. Podczas obciążenia systemu interfejs jest na tyle wolny, że na granicy bycia irytującym. Dodatkowo FLAC po UPnP to też za dużo jak na malinę.
@mattcabb: Trochę też rozważam, plusem jest HDMI-CEC, być może by wystarczyło, ale w sumie jak mam opcję wydać ~250PLN na coś, co znowu będzie mało stabilne i gubiło klatki lub ~500PLN na 2x szybszego Celerona,
  • Odpowiedz
@syrena_elektro: W sumie to masz rację. Trochę ciężka decyzja, ale chyba odpuszczę składaka miniATX - strasznie drogo wychodzi taki "duperel" jak obudowa+zasilanie, w sumie to będzie połowa ceny zestawu.
  • Odpowiedz
@syrena_elektro: dzięki, spróbuję z tym podkręceniem. Ale obstawiam, że B+ nie poradzi sobie dobrze z utrzymywaniem klatek na 1080p. Cena rpi2 jest kusząca, ale trochę się cykam. Jeszcze pomyślę.
  • Odpowiedz