Wpis z mikrobloga

@npsr: Zalezy pod jakimi aspektami oceniac. Jesli chodzi o cene biletow to uwazam ze jest jak najbardziej okej, taborowo tez sie zmienia na lepsze ale bardzo powoli. Problemem jest fakt, ze PRy dostaly w spadku dlugi, zabrano im dochodowe dla nich pociagi pospieszne i przekazano je do intercity, gdzie dzis IC ciagle zebrze o co raz wyzsze dotacje na nie i glowny problem to brak checi dzialania marszalkow wojewodztw w zarzadzaniu
@wtf24: Akurat idea przejęcia ruchu osobówek przez PR jest jak dla mnie (jako użytkownika) bardzo dobra. Ceny też są całkiem niezłe, ale
- tabor jest kompletnie wymieszany. W TLK wiesz, że np. o danej godzinie jedzie "telimena" i wiesz czego się spodziewać. W PR zawsze losowo. Raz mercedes, raz furmanka :)
- Obsługa jest okropna. Najwięcej hamów jest w PR. (Co nie znaczy, że wszyscy, ostatnio pisałem tu o mega miłej
@wtf24: Najlepiej by było gdyby PR podzieliło się na kilka w miarę dużych spółek - na tyle dużych, żeby mogły sobie poradzić na rynku, np. województwo podlaskie, i warmińsko mazurskie razem, podkarpackie i lubelskie razem itd. Potem sprywatyzować jak pkp cargo, i nie oddawać pośpiesznych do pkp intercity. Do tego postarać się sprzedać polskim właścicielom, albo przekazać samorządom. Wtedy powstała by konkurencja na rynku, pkp intercity zajmowało by się wyłącznie ekspressami
@miras1357: no wlasnie PRy są samorządowe. Powinny miec tylko pospiechy dodatkowo i by grało, a tworzenie osobnych spolek tworzy patologie na granicach wojewodztw (takie jak na stykach arriva-pr czy arriva-kol.maz.)
No wystarczy spojrzec na zapelnienia InterRegio i zapelnienia TLK na tych samych odcinkach by zobaczyc z czyich uslug ludzie wolą korzystac
@wtf24: No tak, są samorządowe tylko chodziło mi o to że gdyby to ktoś przemyślał to można by było zrobić z tego np. 5 spółek w kraju, i powoli je prywatyzować, dzięki czemu powstała by konkurencja na rynku kolei i rywalizacja a więc polepszenie jakości usług. Tylko innym problemem jest możliwość przejęcia przez obcokrajowców.
@miras1357: ale po co 5 spolek? Dla mnie dobrą ofertą jest taka, gdzie nie musze miec wszedzie polaczen bezposrednich, ale tez nie musze sie 10 razy przesiadać, ale mam np zagwarantowane skomunikowania i wszystko na jednym bilecie.
W Polsce kolej cierpi na dziwną przypadłość, gdzie mieszkaniec takiego przykładowego Działdowa nie ma normalnego połączenia do roboty do Iławy czy innego Olsztyna, ale za to może sobie pooglądać, jak przez dworzec śmiga bez
@wtf24: Spółki regionalne są w wielu krajach podzielone. Skoro mentalność postkomuny nie pozwala państwowym firmom działać, to dobrze by było sprywatyzować, oczywiście rozsądnie te zakłady i organizować przetargi na przewóz. A to że nie ma połączenia, to błąd organizatora czy tam przewoźnika, jak jest popyt to powinno się z tego korzystać.
@miras1357: błędów organizatorów jest cała masa. Uważam że sporym błędem było przerzucenie kolei do zarządzania nimi przez urzędy marszałkowskie, co widzimy dzisiaj.
Jakoś w Niemczech, Francji, czy wielu innych krajach istnieje jedna kolej lub chociaż na jednym bilecie jak w przypadku kolei na Słowacji, gdzie RegioJet i ZSSK można kupić na jeden bilet. U nas wspólny bilet jedynie trzymają PRy z innymi przewoznikami, jak np z Arrivą czy KD.
Jeden podmiot