Wpis z mikrobloga

@Pio23: blacha jest ocynk wiec spoko, rozsądnym silnikiem jest 1.9 jtd 105 KM... mało pali i jest pancerny... ale to diesel wiec trzeba pamietac o turbo i kole dwumasowym, jak sie rypnie to bywa drogo, ale z drugiej strony diesel nie pasuje do alfy :] z zawieszeniem różnie bywa :)
@Pio23: Zawias delikatny jak dłonie kleryka. Silniki benzynowe średnio udane, diesle znośne. JTD to porządny, choć niepozbawiony wad silnik. Ceny serwisu ciut większe od TDI.

Blacha jest OK, jak się nie mylę Alfa ma ocynk. O resztę rzeczy po prostu trzeba dbać, bo to nie jest Passat, że może wszystko stukać, a i tak pojedzie.
@Pio23: Zawieszenie jest wielowahaczowe, więc jak na polskie standardy dróg dość ryzykowne brać takie auto. Ale jeździłam takim dieslem i polecam. Jak to zawieszenie jest porządnie zrobione to nie ma prawa nic się dziać, a samochód super się prowadzi. I wygląd też super.
@Pio23: to ja dodam od siebie, że jak benzyna to tylko 1.6 bez wariatora, bo to on głównie przysparza problemów, 2.0 ciężko znaleźć bez selepeeda, a o tej skrzyni to nic dobrego tez nie da się powiedzieć, 1.9 jtd to w miarę udana konstrukcja i chyba najlepsza z możliwych w 147. Zawieszenie jest delikatne, ale jak raz się zrobi dobrze na oryginalnych częściach to wystarczy na dłuższy czas.
@Pio23: jezeli bierzemy pod uwage wersje przedliftowe to trzeba brac poprawke na to, ze auto ma juz 11-15 lat. polifty byly robione od 2004 do 2010. przy takim wieku samochodu raczej bardziej patrzy sie na stan ogolny samochodu, niz na typowe dla marki wady i zalety. generalnie = jak bylo dbane, tak bedziesz mial. silniki benzynowe maja stereotypowe slabe opinie. w dalszym ciagu wszystko rozbija sie o kwestie dbania. Twinsparki sa
@Pio23: a jesli moge zapytac to jakim budzetem dysponujesz? generalnie 147 to badz co badz jeden z nowszych modeli alfy, wyeliminowano w nim wady obecne w poprzednich (np. 156 - z tym modelem tez dzieli wiele czesci)
@Pio23: Od maja zeszłego roku posiadam 147 1.9 JTD 16V z 2003 roku. Wersja 3d, czarna, 17' tristary, dużo dodatkowego wyposażenia (klima dwustrefowa, biała skóra + podgrzewanie foteli, elektryczny szyberdach i kilka innych dupereli)

Również uważam, że przedlift jest o wiele ładniejszy. Mi udało się kupić bardzo zadbaną i doinwestowana sztukę. Moja bella w momencie zakupu miała 165 tys bardzo dobrze udokumentowanego przebiegu, nigdy nie była bita + takie bonusy jak
przypomnij się po 14 jutro. Jako posiadacz 147 w JTD mogę Ci odpowiedzieć na większość pytań. a tera idę spać.


@BQP: Przypominam sie( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak na razie są to tylko przymiarki, pod uwage są jeszcze brane inne auta.
Jakby to była alfa 147 to właśnie na 99% JTD. Także jakbys mógł coś opisać o eksploatacji, awaryjności, czy kosztach byłbym wdzięczny, może innych też to zainteresuje.
@Pio23: Ok, zacznę od ważnej kwestii jaką jest spalanie: w trasie mi wychodzi ok 4,6 litra, w mieście ponad 6. Co do awaryjności... to cóż z legendarną awaryjnością nie miałem jeszcze do czynienia. po 150tys. km wymieniłem tylko sprzęgło (koszt jakieś 500zł z robocizną) sam rozrząd oryginalny to koszt ok 1100zł, zamienniki o 400zł mniej.
@m4rk: Auto nie dla mnie, dla brata, ale mi się też podoba. Na razie rozmyśla co mu pasuje i właśnie alfa prowadzi do teraz, ale do ewentualnego zakupu jeszcze troche czasu. Budżet między 10-15 tys na gotowo.
Ja jak szukałem auta to alfy nie brałem pod uwagę, ot, pojechałem zobaczyć to w formie ciekawostki, wsiadłem i... wiedziałem, że nie chcę już innego samochodu. Przyczepność ma fenomenalną.
Niech się przejedzie, w Alfie się siedzi jak w żadnym innym samochodzie :) JTD jest niezniszczalny i jak go mam to nie miałem żadnych problemów. Unikaj benzyniaków, bo twin spark to pomysł poroniony już w teorii, że o praktyce nie wspomnę. Wielowachacze też dają radę nic się z nimi nie dzieje.