Wpis z mikrobloga

Tak się zastanawiam w jaki sposób rozwiązać obrażenia - czy klasyczne HP (gdy dojdą do zera umieramy) czy modułowo (uszkadzanie trakcji, działa, wieży, zawieszenia itp). Jeżeli w ten drugi sposób to jak zdefiniować zniszczenie naszego pojazdu? Zniszczenie wszystkich modułów czy zniszczenie jakiegoś głównego? Jak myślicie?

#blisherkodzi #gamedev #pytanie #unity3d
  • 20
@blisher: jak stracisz wieżyczkę to teoretycznie nie możesz strzelać, czyli co innego możesz? tylko uciekać? :P lepszy klasyczny HP + ewentualnie im mniej HP tym gorzej działa tzn. wolniej jedzie, rzadziej albo mniej celnie strzela itd.
@blisher: A dlaczego pojazd ma umierać?
Może pozwól graczowi 'siedzieć' dalej w pojeździe, i oglądać dalej walkę, nawet jeśli nie może już ani strzelać, ani się ruszać.
Ewentualnie -> śmierć == śmierć załogi (człowieka w środku) ale to kolejny problem do zaimplementowania.
@blisher: jak uszkadzasz moduły to nie trzeba pojazdu niszczyć wcale. Będzie po prostu nieprzydatny , bo nie będzie mógł jeździć na przykład. Możesz to połączyć z jakimiś punktami strukturalnymi, jak koniecznie chcesz zezłomować i wybuchnąć pojazd, albo życiem załogi.