Wpis z mikrobloga

Mirki - temat wzmacniacze samochodowe: Czy jest coś sensownego do nabycia, co jest "cyfrowe" tzn klasa D (czy jak tam różni producenci sobie oznaczają swoje technologie, w każdym razie - nie w klasie AB ;) ), współczesne i niezbyt drogie?

Coś co ma 2 (lub 4) kanały, i tak po 70-100W rms @4 ohmy.

Znalazłem na alledrogo:
- staruszka blaupunkta TSA280 - ale ten wzmacniacz to ja widzę na allegro co chwila od dobrych 3 lat ;) i wiem jak bardzo jest powalony w naprawie jako jeden-z-pierwszych-cyfrowych (i jak często pada) więc go nie biorę.
- Kruger&Matz KM1002 - firma "żadna" bo to polska marka hurtownika chińszczyzny, ale akurat wzmacniacze (wyglądają) na bardzo konkretne - zwłaszcza jak się nie boją chwalić zawartością obudowy:
http://www.sklep.lechpol.pl/img_tow_800/km1002_3_800.jpg
Ktoś miał z tym do czynienia na żywo? Warte to coś? Na razie próbuje wylicytować, ale nie wiem do ilu jest sens walczyć...

Nie mam zapędów #audiovodoo, nie mam ochoty robić umcyk umcyk, po prostu mam słabe radio (fabryczne, z navi itd, nie wymienię, a realne 4x 10W rms szału nie robi) i dobre głośniki w drzwiach (poprzedni właściciel wstawił za wiadro pieniędzy, i zostały), a że w aucie głośno - to audio brzmi jak puszczane z komórki w autobusie ;) i chciałbym coś z tym zrobić. Zwłaszcza że (po poprzednim właścicielu) mam w bagażniku wyprowadzone +12v wprost z aku przewodem grubym, kable do głośników też grube porządne, tylko że obecnie zmostkowane z tymi oryginalnymi z radia (by grało bez wzmacniacza), więc tylko zamontować wzmacniacz i gotowe.

#audio #caraudio #elektronika #rtv
Pobierz hrumque - Mirki - temat wzmacniacze samochodowe: Czy jest coś sensownego do nabycia, ...
źródło: comment_b8aZrGBL6EsUj3jATv8w38xL4ewEJc6F.jpg
  • 24
@djbartek: @Felonious_Gru: Oczywiście że tak. Klasa D = większa sprawność (praktycznie w całym zakresie mocy oddawanych, bo AB to niby ~50-70% ale tylko w okolicy 70% mocy maksymalnej, przy mniejszych mocach - jest gorzej).
No i znacznie mniejszy prąd spoczynkowy, gdy nic nie gra (przynajmniej w tych, które oglądałem - wzmacniacz ~250W rms pobierający bez sygnału 50-70mA to jest coś).
No i jakby nie było - zdecydowanie ciekawsza konstrukcja niż
@djbartek: @Felonious_Gru: zniekształcenia - w aucie - nie są jakieś krytyczne, jak nie są >1% przy mocy nominalnej. W końcu dużo więcej "zniekształceń" dodaje hałas z otoczenia. Ważniejsze, że podają, a nie metodą "napiszemy pierdylion watów, nie przyznając się że to w totalnym przesterze i zniekształcenia 100%" ;)
@djbartek: nie używam. Może to zwiększa szanse wygrania, jak ktoś "poluje na megaokazje" ale mam praktykę taką, że ustawiam tyle, ile jestem gotów zapłacić i tyle - czekam na wynik, nie daje się ponieść emocjom.
Tutaj już cena do 300 dobija a 340zł netto kosztuje mnie taki nowy w hurtowni (tyle że akurat nie ma od ręki, stan 0szt, są tylko 1-kanałowe i 5cio, a te znów przyduże i przydrogie) -
nie mam za bardzo jak zmierzyć (dokładnie) thd, najwyżej przez szacowanie (wpuszczony sinus, zmierzone jego widmo z poziomem wyższych harmonicznych, zmierzone widmo sinusa na wyjściu - i liczymy ile dB wzrosły te harmoniczne w stosunku do podstawowej)
@djbartek: a czemu pytasz o thd? sądzisz że będą jakieś tragiczne? Zresztą - co innego będzie np na sztucznym obciążeniu rezystancyjnym, a co innego na cewce głośnika (zwłaszcza głośnika w JAKIEJŚ obudowie, bo mechanika wpływa też na parametry elektryczne), a jeszcze co innego odsłuchowe.
Przecież głośnik możesz traktować czystym prostokątem PWM, a będziesz słyszał piękny sinus - wystarczy że pwm jest odpowiednio "wysoko" ponad słyszalnością, i ma mało błędów fazowych i