Wpis z mikrobloga

Po sprzedaży #e34 ciagle ciągnie mnie w te strone i myślę ponownie o kupnie lecz tylko z gazem, klimą i mocniejszym silnikiem niż m50b20. Ewentualnie może być też #e32. w związku z tym chcialbym sie dowiedzieć o tych starszych silnikach m20 i m30. Pojemności obojętne, chodzi tylko o ogólne porównanie do nowych m50 i m52 z pominięciem osiągów i spalania.

Plus jeszcze jakby mi ktoś ocenił automaty wystepujące w e32 i e34 to byłbym bardzo wdzięczny.

#motoryzacja #samochody #bmw
  • 18
@Kejran: Jeździłem e32 735 (R6) zarówno w automacie jaki i w manualu. Powiem tak: automat fajny bo wygodny, płynnie zmieniał biegi, ale odbierał temu autu cały wigor. Manual miał dużo więcej pod butem.
@Kejran: m30 i m20 mogą wymagać częstszych oraz bardziej obszernych serwisów ponieważ trzeba w nich ustawiać zawory. W m20 dodatkowo dochodzi rozrząd co 50000km. Za to m30 jak i m20 są bardziej pancerne, w szczególności od m52 które to aluminiową głowicę posiadało. skrzynie były wszystkie chyba takie same(4 biegi) oprócz v8(5biegów)
@Kejran: miałem m30b35 e34(pierwsza moja fura) stukające zawory można w bajki włożyć o ile były właściciel nie lał mineralnego oleju lub bardzo gęstego i wymiany najlepiej robić co 10 tyś. km. Co do m20 (bardziej bym się skłaniał) minusy to że nie jest na łańcuchu tylko na pasku ale odpadają problemy z vanosem(w porównaniu do m52), pancerny silnik i ma według mnie, najładniejszy dźwięk ever r6 produkowanych przez BMW.
@wezsepigulke: Nie musi być idealne, chętnie je sobie sam dopieszcze tak jak było z moją e34(choć na dłuższą metę brak gazu i słabe wyposazenie troche dawało w kość więc mimo swietnego stanu sie jej pozbylem). E30 też mi się podobają ale są dużym wyzwaniem pod względem blacharskim.
@wezsepigulke: e32 w dobrym stanie znaleźć nie problem, tylko po prostu będzie trochę więcej kosztować

@Kejran: może właśnie właściciel, a prędzej jego mechanik, nie wiedział że trzeba zawory ustawić, mimo że czynność prosta i szybka do zrealizowania.
@Ettercap: dokładnie spojrzałem jeszcze, i E32 tylko z M60 miały 5 biegów, natomiast e34 wszystkie po lifcie(m50, m51, m60). Nie jest to są to tylko cztery biegi z nadbiegiem, a jest to całkowicie nowa skrzynia od innego producenta niż poprzednio. 4-biegowe automaty są od GM, natomiast 5-biegowe były produkowane już przez ZF(tak btw, ZF do dziś produkuje skrzynie dla BMW). Różnica była taka że 5-biegowy automat posiadał "pierwszy" bieg, czyli pierwszy
@Leafdrop: powiem jak jest u mnie, bo nie znam się na bmw. Automat jest sto razy bystrzejszy niż 722 z Mercedesa, rusza z jedynki i obrotów starcza do 70 km/h. Przy szybkościach autostradowych zarówno na 4 spadają obroty o jakieś 500 rpm przy spokojnej jeździe po czym wnioskuję że ma nadbieg. Ma m20b25, rocznik 91 i prawie na pewno jest to ZF.
@Ettercap: prędkości jakie obliczyłem dla Twojego pojazdu wg. danych dostępnych w internecie:

przy 3000obr/min:

1.bieg(2.48): 36

2.bieg(1.48): 61

3.bieg(1): 90

4.bieg(0.73): 122

przy 6000obr/min:

1.bieg : 72

2.bieg: 122

3.bieg: 180

4.bieg: 244

a dla teraz dla 525iA w sedanie(touring miał krótsze przełożenie dyfra) z M50B25 po 8/1990(dopiero wtedy M50 wypuszczane były ze skrzynią ZF, przedtem funkcjonowała tu GM):

przy 3000obr/min:

1.bieg(3.66): 30

2.bieg(2): 55

3.bieg(1.41): 78

4.bieg(1): 110

5.bieg(0.73): 150
@Leafdrop: czyli GM, przełożenia z obliczeń zgadzają się idealnie. W takim razie dlaczego robi wrażenie jakby miał nadbieg? Z butem w podłodze przy około 160 spadają lekko obroty, przy spokojnej jeździe przy około setce.
@yakuza105: no tak, zgadza się. Gdybyś miał silnik który by miał wystarczająco mocy, to byłby w stanie rozpędzić się z daną skrzynią do tych prędkości przy danych obr na minutę. Nadal nie rozumiem Twoich śmieszków...