Wpis z mikrobloga

Pytanie laika: czy napięcie na akumulatorze przy zapalonym silniku jest tożsame z napięciem ładowania akumulatora przez alternator? Jaka powinna być prawidłowa wartość? 14,4?


#motoryzacja
  • 13
  • Odpowiedz
@Mithrindil: tak, to to samo, mówi się że wartość ta nie powinna być Mniejsza niż 13,6V. Możesz zmierzyć pobierany prąd podczas postoju (amperomoerz w szereg) ale wg mnie wszystko będzie ok. Dwa dni bez rozruchu przy takich mrozach i nie najnowszym akumulatorze może dać taki efekt.
  • Odpowiedz
@benzdriver: @karolp1993: dzięki!

Przy okazji zapytam: ogólnie nie miałem nigdy problemów z temperaturą silnika. Benzyniak 1.8T, rozgrzewa się nie wolniej niż podobne auta. Dzisiaj wyszła taka akcja że przymarzły tylne drzwi. Wyjechałem pokręcić się po mieście, silnik złapał 90stopni i zaraz jak osiągnął temperaturę to rozkręciłem ogrzewanie na maxa jak było możliwe a auto stało, na wolnych obrotach, bez obciążenia. Po jakichś 10 sekundach temp silnika zaczęła spadać.
  • Odpowiedz
@Mithrindil: Potem były też wahania temperatury? Generalnie mógł otworzyć się duży obieg i dlatego spadło ale potem już powinien trzymać stała temperaturę. Jeśli tak nie jest to najprawdopodobniej termostat. Niestety jakość części jest różna i często się zdarza ze termostat trzeba po roku znów wymienić.
  • Odpowiedz
@Mithrindil: ad.1 Sprawdź napięcie na aku przy obciążeniu: radio on, dmuchawa na ~3, światła włączone powinno być w okolicach 14-14.2 V.

Sprawdź też poziom elektrolitu w aku jeśli nie jest on bezobsługowy. Korki odkręcisz najłatwiej monetą 1,2 lub 5 zł. Możesz mieć zwarte cele w aku, czasami się tak dzieje, wówczas pozostaje tylko wymiana.
  • Odpowiedz
@karolp1993: potem zgasiłem silnik więc nie wiem

@benzdriver: tak myślałem, pierwszy raz w tym aucie rozkręciłem grzanie na full i to na tak słabo dogrzanym silniku... ale teraz mam pewność, dzięki.

@Tallyn: dzięki, posprawdzam jak się poprawi pogoda... aku niestety bezobsługowy ale na szczęście na gwarancji.
  • Odpowiedz