Wpis z mikrobloga

Cześć, na pewno będziecie potrafili pomóc.

W ciągu roku mam zamiar być SPEKTAKULARNY w renderowaniu architektury i dużych przestrzeni zieleni.

Nad jakim oprogramowaniem spędzić przyszłe 30 godzin tygodniowo przez rok, żeby osiągnąć DOKŁADNIE taki poziom jak poniżej, i skąd wziąć tak fotorealistyczne obiekty 3d nie wydając fortuny? Jakiś sposób musi być, nie wierzę, że nie.

Taki rzut z góry jak ten ostatni w kolejności to Photoshop, czy jest jakieś inne mądre oprogramowanie, które się przysłużyło do stworzenia go? Niejeden z was na pewno potrafi rozpoznać styl elementów, użyte patterny itp.

#januszeblendera #architektura #grafika #photoshop
ultrawazne - Cześć, na pewno będziecie potrafili pomóc.

W ciągu roku mam zamiar być ...

źródło: comment_gX2vsTarfFHg8VqsQ3i2VtcC42jZPTH5.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
@joookub: Studenty majo za free bodaj na 3 lata. :P Sam mam taką licencję i w dodatku wiem, jakich tagów nie używać przy wpisach o 3DS Maxie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@ultrawazne: Przykłady, które pokazałeś (przynajmniej 3 pierwsze) to głownie grafika 2d na podstawie prostych brył 3d. Takie podstawowe 3d zrobisz w każdym programie. A resztę robisz w Photoshopie lub innym edytorze grafiki rastrowej. Nie twierdze, że tak jest łatwiej, tylko tak to wygląda. Przy ostatnim przykładzie pomocny może być ilustrator, albo inny program do grafiki wektorowej, lub dedykowany program do projektowania.
  • Odpowiedz
@mikeeho: ooo, piękne wrota sztuk magicznych. oj zabawię tu, dzięki. Pytanie moje jest przepełnione nadzieją, że istnieje jakiś dedykowany program architektoniczny, który może pomagać z miarami itp, przekrojami i jest tak efektowny. Może ktoś gdzieś się o to potknął.
  • Odpowiedz
@ultrawazne: jak studiowałem architekture to sporo osob uzywalo archicada- plany i liche widzki za jednym zamachem. bardziej wypasione rzeczy robilo sie w 3ds max , c4d, albo fotoczopach. ja sam robilem systemem ze projekt w cadzie - potem obrobka w szopie. co do widzek to modelowałem sobie w maxie i potem robilem posta w PSie. otako.plusuj
  • Odpowiedz
osiągnąć DOKŁADNIE taki poziom jak poniżej


@ultrawazne: zacznijmy od podstaw:

1. Jak nie masz co najmniej i5 lub karty na poziomie GTX 760 i do tego 8GB RAM, to zapomnij. Nie polecisz w kosmos odpustowym balonem z helem. Teoretycznie moc procesora/karty może być dużo niższa, ale będziesz 1 taki obrazek renderował miesiąc.

i skąd wziąć tak fotorealistyczne obiekty 3d nie wydając fortuny?


2. Nie wiem co dokładnie miałeś na myśli, ale
  • Odpowiedz
@Goryptic: Za duży nacisk kładziesz na sprzęt. Można robić rzeczy lepsze na gorszym sprzęcie, jak to ma miejsce od kilku/kilkunastu lat. Kwestia workflow i optymalizacji.

Odnosisz sie do symulacji i organiki - czegoś nie związanego z pytaniem.

Twierdzisz że coś co wyglądało spektakularnie nie zawsze wymaga szczególnych umiejętności. - To własnie umiejętności wiedza o kompozycji i wyczucie sprawiają, że coś wygląda spektakularnie i dopiero wtedy przy umiejętnościach może nie wymagać szczególnej
  • Odpowiedz
@Goryptic: Bawią mnie twoje zajebiste podsumowania i opisy obrazków. Nie jest do konca prawda ze musisz wywalić mega kokosy na początek.ja uczylem sie na 4gb ramy i quadzie procku.dp nauki softu wystarczy. Oprócz "banalnych bryl" "gotowych obiektów" dochodzi masa rzeczy tzn twój zmysl artystyczny.jak widzisz swiatli czy umiesz je ustawić kompozycja. A to tez musi byc poparte wiedza. Moje doświadczeni nauczylo mnie ze cg to nie te obrazki ale wszystko to
  • Odpowiedz
@Goryptic: Przejrzałem twoje prace z blendera i muszę powiedzieć ze masz racje, jesteś przykładem że można robić ciekawe rzeczy bez "szczególnych umiejętności lub szczególnej pracy" i to, że dobry sprzęt jest najważniejszy.

Typowy dzieciak zachłyśnięty blenderem, wiedzący wszystko co gdzieś usłyszał. Daruj sobie takich komentarzy i nie wprowadzaj w błąd ludzi szukających wartościowych informacji i porad.

@ultrawazne: nr 4 to zdjęcie http://www.tierradesign.com.sg/project-8-napier-road.php
  • Odpowiedz
@stormwind: @Goryptic:

Skończcie tą gównoburze i podajcie mu linki oraz konkretne informacje.

Mocny komp jest przydatny w ArchiVizie ale nie wymagany.

To czy to jest Blender, 3ds, maya czy c4d nie ma znaczenia.

Najtaniej będzie Blender+Cycles (do exteriorów cycles się nadaje), a silnik zawsze można zmienić np Vraya.

Jeśli jest studentem to może brać jakiegoś 3dsa(bo jest dużo materiałów), jak mu się skończy, a nie będzie miał kasy to się
  • Odpowiedz
@ultrawazne: tak jak ktos juz napisal, wbrew pozorom to jest wiecej umiejetnosci z photoshopa niz 3d. Polecam obejrzec wizki Rafala Barnasia - Unique vision studio - ktory robi tylko podrys w 3d a reszta malowane w PS
  • Odpowiedz