Czy miałby ktoś radę w następującej sytuacji, moto CBR F4 99' zimne pali bez problemu, a gdy się nagrzeje i zostanie zgaszone to obróci 1-2 razy rozrusznikiem i klapa (trzeba poczekać, by ostygło żeby zapalił). W zeszłym roku został wymieniony regulator napięcia. Akumulator w stanie spoczynku ma 12.48V. Miał ktoś podobną awarię? #motocykle #cbr
Stawiam, że padł ponownie regulator napięcia (chińczyk z alledrogo?). Podłącz miernik do aku. uruchom silnik, włącz światła i sprawdź jakie masz ładowanie w okolicach 5 tys. obrotów. Powinno być od 14V do 14,5V
@jumper13: Napięcie masz prawidłowe. Zmierz napięcie międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla. Z reguły są to trzy żółte przewody.
Pomiar rezystancji:
Ustawiamy miernik na omomierz (zakres do 200 omów lub tzw. piszczyk, pomiar diody) i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek Upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń. W niektórych przypadkach należy wykonać ten pomiar
@jumper13: w sumie to historia podobna do mojej. Na początku padł mi regulator (aku. było nowe). Po wymianie reg. motocykl zapalał bez problemu, a po zimowej przerwie rano (jak zimny) to plił bez problemu, a po jeździe nie chciał już zakręcić. Okazało się, że aku. był walnięty i po wymianie na nowy problem już nie wrócił.
w tym aucie za sztywność odpowiadają drzwi bo są naprawdę spore i ciężkie. Zagłówki tylne robią za pałąki i wydają się być naprawdę solidnie wykonane, ale nie chciałbym dachować w żadnym kabrio :) Samochód mimo, że Opel robie wrażenie nie tylko na #rozowepaski :D
@ElCidX: Dach jest wykonany z materiału sonnenland, który jest wytrzymały i odporny na czynniki zewnętrzne. Dwa razy do roku dach konserwuję środkami Sonax, aby zachować jego czarny kolor i zabezpieczyć przed kurzem i w sumie to wszystko. Dach jest w pełni automatyczny, wystarczy wcisnąć przycisk na desce rozdzielczej i cieszymy się widokiem nieba nad głową. Można też otworzyć go z pilota, nie podchodząc do auta :P. Samochód kupiłem w 2008
Ja wybrałbym dach z materiału. Moim zdaniem takie dachy są ładniejsze, ale i też dzięki temu mamy większy bagażnik. W moim aucie kiedy dach jest otwarty lub zamknięty pojemność bagażnika jest zawsze taka sama. W przypadku Astry III po otwarciu dachu do bagażnika włożysz tylko reklamówkę, gdyż większość miejsca zajmuje właśnie dach. Myślę, że dach sztywny jest też droższy w naprawie w razie usterki (bardziej skomplikowana mechanika składania dachu). Kwestia też na
@OBRSO: jeszcze w PL. Raczej nie przewiduję żadnych dodatków do auta, chociaż zawsze chciałem dołożyć zderzak OPC i niższy zawias. Ostatnio i tak jeżdże nim tylko w weekendy. W tygodniu rowerkiem do pracy lub motocyklem. Samochód tylko w ostateczności :) Złotych w kabrio jest mało, więcej coupe można na drodze spotkać. Osobiście podoba mi się czerwony w wersji Linea Rossa.
Wygląda zacnie. Jak ktoś o nią dbał to motocykl nie do zajechania :). Od siebie dodam, że sprawdziłbym jak wygląda ładowanie i czy ma oryginalny regulator napięcia. Bardzo często oryginały padają i motocykl na zimnym pali, a jak się rozgrzeje to jest problem z uruchomieniem.
źródło: comment_HRW9RBMxjp1lrmR155viSjQS5qIV5R5l.jpg
Pobierz